Marjo uit Hongarije

Stel je voor op dit forum.

Marjo uit Hongarije

Berichtdoor Marjo » vr 03 dec 2010, 15:56

Hallo lezers,
Ik ben Marjo 62 jaar en getrouwd.
Wij wonen nu 2.5 jaar in Hongarije en kijken regelmatig naar BVN.
Het is erg fijn af en toe een programma in je moerstaal te kunnen volgen.
Wij vinden het Hongaars een erg moeilijke taal, maar we redden ons prima.
Eigenlijk kijken wij overwegend naar de Duitse zenders, dat spreken en verstaan we zeker voor 90%.
Er is daar genoeg keus maar nogmaals het ABN :lol:, hebben we toch van tijd tot tijd nodig.
We hopen wel dat er nu tegen de kerst ook op BVN wat mooie programma's zullen komen.
Nu beste forumers, dat was het voor nu hopelijk snel tot later!
Zou alleen nog wel willen weten of er nog meer die in Hongarije wonen op het forum zitten?

groetjes, Marjo
Marjo

Re: Marjo uit Hongarije

Berichtdoor Marcello » ma 03 jan 2011, 21:33

Hello Marjo, wij zijn Juliette (50) en Marcello (59) (uit België) In april wonen wij hier ook al drie jaar, in het wondermooie dorpje Sukoró aan het Velence-meer (Velencei Tó), Wij kijken zeer regelmatig naar BVN, en hebben zelfs TV-Vlaanderen Internationaal opgezegd (15€ per maand), dit gezien mijn vrouwtje Franstalig is, en TV Vlaanderen geen franse programma's meer uitzend, zoals je zegt is het Hongaars echt een moeilijke taal, wij trachten zoveel mogelijk te leren en kunnen ons reeds zeer goed uit de slag trekken. maar om een (snelsprekend) Hongaars programma te volgen...is wel een brug te ver....laat es weten waar je ergens woont...wie weet kunnen samen nog eens koffie drinken.... (wij hebben hier zeer goede vrienden uit Friesland die hier een vakantiewoning hebben)
Voor ik vergeet...nog mijn beste wensen en een goede gezondheid voor 2011
Marcello

Terug naar “%s” Voorstellen