Ontvangst andere NL zenders.

Ontvangst andere NL zenders.

Berichtdoor Buckh » do 05 sep 2013, 15:26

Wie kan mij helpen....
Ik woon in Duitsland ,in de buurt van Mainz, en wil graag de Nederlandse programmas ontvangen.
BVN ontvang ik al.
Technische gegevens:
Schotel Technisat / Satman 850
3 LBN's Astra 19.2 E, Astra 23.5 E, Eurobird-Astra 28.5 E.
Receiver Technisat DigiCorder HD S2 Plus
TV: Philips 32PF9731D/10 en 32PFL5403D/12
Ik heb uit NL een CanalDigitaal Smartcard gekregen die ook op een NLadres geregistreerd is.
Als ik de kaard in de Digicorder schuif gebeurd er niets.
Op navraag werd gezegd dat ik nog een CI-Modul (geen CI-Modul+) moet kopen en dat het dan gaat.
De verkoper van de CanalDigitaal kaart zei dat het met een Technisatreceiver helemaal niet gaat en ik de Canaldigitaalreceiver kopen moet....(heb hierover in dit Forum niet veel goeds gelezen).
Voordat ik nu verdere aanschaffingen doe wilde ik graag weten of er iemand is die hiermee al ervaring heeft en mij verder helpen kan.
Ik ontvang wel BVN maar in de zenderlijst komt SBS6 niet voor en die zou ik nodig hebben om de kaart te activeren.
Is Astra 3 M7 en Astra 1 M7 gelijk aan Astra 23.5E en Astra 19.2E en openen zich die alleen met de CanalDigitaal kaart of is het een nieuwe Frequenzie ik ik zelf moet instellen op mijn receiver ?

Ik hoop dat mij iemand kan helpen dit probleem op te lossen.

Alvast heel hartelijk bedankt

Buck
Buckh

Re: Ontvangst andere NL zenders.

Berichtdoor jw » do 05 sep 2013, 17:45

De ingebouwde kaartlezer van de Technisat DigiCorder HD S2 Plus werkt alleen met CONAX smart cards (zie pagina 4 van de handleiding) en is dus niet geschikt voor de CanalDigitaal kaart. Of die verkoper gelijk heeft als hij zegt dat de CD module niet werkt met de DigiCorder HD S2 weet ik niet. Er wordt zoveel gezegd. Ik heb die module eens in een eenvoudige Lidl HD ontvanger gestoken en het werkte als een tierelier. Dus ... je weet maar nooit.
Maar kijk ook even hier, is al een oud draadje maar wellicht toch handig: http://www.sat4all.com/forums/topic/274 ... digicorder

Ik neem aan dat je al een zenderzoek gedaan hebt? Dan moet SBS6 zowel op 19 (SD) als 23 (HD) gevonden worden. Je hebt SBS6 op 19 nodig om de kaart te activeren.

Dan die CD ontvangers ... zodra je er eentje ziet onmiddelijk links of rechts uut flank fort en er met een grote boog omheen. De beste remedie om een hartinfarct te voorkomen.
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor Buckh » vr 06 sep 2013, 11:42

Bedankt JW. Ben weer een beetje verder gekomen.
Hans
Buckh

Berichtdoor Buckh » vr 06 sep 2013, 16:19

Hallo JW,

ik begrijp je zo dat ik aan die „CanalDigitaalCard“ niets heb en een Conax Card kopen moet met een Conax CI-Modul..
Het Conax CI-Modul kan dus de CanalDigitaal Card niet verwerken.
CanalDigitaalCard kann ik weggooien???

SBS6 vind ik niet op 19 en 23 en ik neem aan dat hij gewoon als SBS6 in de lijst staat en niet onder een andere naam.
Op 19 heb ik alleen regionale NL zenders waarvan 2 versleuteld
Prettig weekend
Buck
Buckh

Berichtdoor jw » vr 06 sep 2013, 18:49

Nee, dat begrijp je verkeerd. Voor de CD kaard heb je een CI module nodig die geschikt is voor Mediaguard encryptie. Dus die kaart is goed maar de module in je decoder kan er niets mee.

Begin nu eerst eens op Astra 19 handmatig naar SBS6 te zoeken, frequentie 12.515, polarisatie horizontaal. Daar heb je geen geactiveerde kaart voor nodig. Wanneer je de juiste CI module voor de CD kaart hebt, dan je CD kaart daarin, afstemmen op SBS6 en via het Internet bij CD je kaart activeren (als dat niet al door de verkoper gedaan is) en zodra de kaart geactiveerd is een CD fast scan doen.

De hele procedure kan je bij CD vinden en het zenderzoeken staat uitgebreid in de handleiding van je ontvanger beschreven.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor Buckh » za 07 sep 2013, 14:12

OK Jw gelezen en begrepen en nu ga ik het zoeken.
Ik laat je het resultaat weten.
Hartelijk dank en een mooi weekend
Buck
Buckh

Berichtdoor Buckh » za 07 sep 2013, 17:05

Hallo jw,
SBS6 gevonden ga nu op zoek naar dat CImodule.
Bedankt en ik meld mij weer.
Buck
Buckh

Berichtdoor Buckh » za 12 okt 2013, 17:03

Hallo JW,

Eindelijk, ik heb het, de Canaldigitaal kaart en een CI-Modul dat voor deze kaart geeigend is.
Heb de ontvager op BSB6 gezet het CI-Modul incl. kaart erin gestopt en via de telefoon geactiveerd.
Eerste keer mis maar ik hat BSB6HD zo BSB6 gezocht en weer geactiveerd en dan had ik beeld.
Het was in het begin, ongeveer een half uurtje, niet erg goed, telkens weer standbeeld maar dan was het toch ok.
Maar waar vindt ik nu de Canaldigitaal programmas ?
Heb verschillende gecodeerde programmas geprobeert maar geen beeld alleen text.
Ook bv. Limburg of Branbant krijg ik niet maar hier b.v. de text dat ik dit niet in mijn pakket heb.
Ik ben alle ca 1900 programmas doorgelopen maar vindt nergens NED1 of 2 of 3.
Zijn die ergens verstopt of heb ik wat nog niet goed ingesteld ?
Ik hoop dat je nog een keer kunt helpen.
Hartelijk bedankt alvast en een mooi weekend, het zal bij jou wel warmer zijn als hier. (ca. 8 graad).
Buck
Buckh

Berichtdoor jw » za 12 okt 2013, 19:46

Je moet nu opnieuw een zenderzoek doen. Kies fast scan (of iets wat daar op lijkt met jouw decoder) kies als service provider Canaldigitaal en dan SD of HD afhankelijk of je een SD of een HD abonnement hebt en of je schotel naar Astra 19 (SD) of Astra 23 (HD) kijkt. Bevestig met OK en je Nederlandse zenders staan na het zoeken keurig op hun plaats. Kijk nog even in de handleiding van die Technisat ontvanger. Alle menus zijn - helaas - een beetje anders.
jw

Berichtdoor Buckh » ma 14 okt 2013, 14:46

Hallo JW,
ik heb het intussen gevonden.
Nadat ik nog een keer het zoekprogramma heb laten doorlopen, nadat het CI-Modul er in zat, stonden er opeens
over 300 nieuwe programmas meer in de lijst.
Ik begrijp uit jouw mail dat ik die NL-programmas allemaal bij elkaar krijg, dan ga ik straks het nog eens proberen, anders zoek ik ze manuel en sortier ze zo in.
Nogmaals hartelijk dank voor je hulp.
Buck
Buckh

Terug naar “%s” Babbelbox