IK SNAP HET NIET?

IK SNAP HET NIET?

Berichtdoor Cor » zo 10 sep 2017, 10:08

BVN is voor Nederlanders in het buitenland, buiten NL en België. Ik woon in Kaapstad, dus ik ben in de doelgroep!

Ik bekijk de programma's door Satelliet Ses-5 en geniet er van en neem het ook dagelijks op in mijn PVR om de volgende dag te bekijken wat wij leuk vinden.
Voor ons een prima situatie.

Nu will ik voor een tijdje door de internet kijken, en dan begint het gedoe, ik kan alleen maar Live zien, de hele BVN website staat vol van gemist programma's, maar die mag ik niet bekijken.    In welke landen kunnen ze die wel zien?

Ik heb wel eens ergens gelezen waarom sommige programma's niet te zien zijn of alleen maar voor een korte tijd maar begrijp er niets van.   Ik mag het allemaal met satelliet bekijken en opslaan, maar door de internet niet?
Cor

Re: IK SNAP HET NIET?

Berichtdoor BVN admin » ma 11 sep 2017, 08:35

Voor de programma’s die ‘direct’ worden uitgezonden op de televisiezender BVN (via satelliet, via internet (online livestream) en in sommige regio’s via kabel) heeft de NPO overeenkomsten gesloten met rechthebbende partijen. We hebben het hier o.a. over de rechten van auteurs, uitvoerende kunstenaars, filmmakers, acteurs, muziek, componisten, scenarioschrijvers, etc. Rechthebbende partijen zijn bijvoorbeeld: film-producenten, sportverenigingen, muziek-producers.

Naast ‘direct’ televisie kijken, kan je ‘on demand’ naar programma’s kijken, d.w.z.: programma’s die je gemist hebt, kan je op een later moment terugkijken via npo.nl en ‘uitzending gemist’ op de BVN-website. Het aanbieden van programma’s ‘on demand’ ofwel ‘uitzending gemist’ wordt volgens de wet beschouwd als een ‘nieuwe openbaarmaking’ (dwz: je biedt het programma voor een tweede keer aan: 1e keer ‘direct’ en 2e keer ‘on demand’). Ook hiervoor moet de NPO overeenkomsten sluiten met rechthebbende partijen.

In de overeenkomsten met rechthebbende partijen staat o.a. of het programma alleen in Nederland, of ook in het buitenland kan worden uitgezonden. En of het alleen ‘direct’ of ook ‘on demand’ mag worden aangeboden.

Van sommige programma’s heeft de NPO niet de rechten om ze buiten Nederland ‘on demand’ (ofwel ‘uitzending gemist’) uit te zenden. De NPO is verplicht om deze uitzendingen af te schermen voor het buitenland. Dat gebeurt d.m.v. geoblocking, waardoor deze programma’s vanuit het buitenland niet kunnen worden teruggekeken via npo.nl en ‘uitzending gemist’ op de BVN-website.

Het komt dus in de praktijk voor dat programma’s wel ‘direct’ op de BVN televisiezender te zien zijn (via satelliet en de online livestream), maar die je niet kan terugkijken via npo.nl of ‘uitzending gemist’ op de BVN-website.
BVN admin
Beheerder

Website: http://www.bvn.tv

Berichtdoor joshblue502000 » ma 16 okt 2017, 03:14

BVN is toch voor Nederlanders in het buitenland? Ik zou voorstellen, neem die programma's die geblokkeerd staan (geo-blocking) dan ook niet op
in de programmering. Vaak is het zelfs ook nog zo, dat je wel verplicht naar die reclames mag kijken en dan gekonfronteerd wordt met die blokkering.
Dit is misleiding. Met de voortgang van de techniek (gratis VPN) is die geo-blocking overigens al achterhaald.
joshblue502000

Berichtdoor BVN admin » ma 16 okt 2017, 08:28

Voor de programma’s die ‘direct’ worden uitgezonden op de televisiezender BVN (via satelliet, via internet (online livestream) en in sommige regio’s via kabel) heeft de NPO overeenkomsten gesloten met rechthebbende partijen. We hebben het hier o.a. over de rechten van auteurs, uitvoerende kunstenaars, filmmakers, acteurs, muziek, componisten, scenarioschrijvers, etc. Rechthebbende partijen zijn bijvoorbeeld: film-producenten, sportverenigingen, muziek-producers.

Naast ‘direct’ televisie kijken, kan je ‘on demand’ naar programma’s kijken, d.w.z.: programma’s die je gemist hebt, kan je op een later moment terugkijken via ‘uitzending gemist’ op de BVN-website. Het aanbieden van programma’s ‘on demand’ ofwel ‘uitzending gemist’ wordt volgens de wet beschouwd als een ‘nieuwe openbaarmaking’ (dwz: je biedt het programma voor een tweede keer aan: 1e keer ‘direct’ en 2e keer ‘on demand’). Ook hiervoor moet de NPO overeenkomsten sluiten met rechthebbende partijen.

In de overeenkomsten met rechthebbende partijen staat o.a. of het programma alleen in Nederland, of ook in het buitenland kan worden uitgezonden. En of het alleen ‘direct’ of ook ‘on demand’ mag worden aangeboden.

Van sommige programma’s heeft de NPO niet de rechten om ze buiten Nederland ‘on demand’ (ofwel ‘uitzending gemist’) uit te zenden. De NPO is verplicht om deze uitzendingen af te schermen voor het buitenland. Dat gebeurt d.m.v. geoblocking, waardoor deze programma’s vanuit het buitenland niet kunnen worden teruggekeken via ‘uitzending gemist’ op de BVN-website.

Het komt dus in de praktijk voor dat programma’s wel ‘direct’ op de BVN televisiezender te zien zijn (via satelliet en de online livestream), maar die je niet kan terugkijken via n ‘uitzending gemist’ op de BVN-website.
BVN admin
Beheerder

Website: http://www.bvn.tv

Berichtdoor Lausitz » za 13 okt 2018, 08:33

Ik vraag mij dan wel af, waarom BVN Live, met doelgroep Nederlanders in het BUITENLAND, dan windows plaatst op uw website, die in het buitenland niet gezien mogen worden.
Ook constateer ik, dat ik nu duidelijk minder programmas via deze weg kan zien, dan een paar weken geleden. :cry:
Lausitz

Berichtdoor Cor » zo 10 mei 2020, 11:30

Het is al een tijdje geleden dat ik deze “thread” begon.    Nog steeds is BVN onze enige TV waar wij dagelijks naar kijken.

Het is nu mogelijk om wat meer NL TV door de internet te zien dan 5 jaar geleden.

Ik heb al lang een vrees dat de Satelliet gaat verdwijnen, maar het is nog steeds de mees doeltreffende medium vergeleken met de Internet.

Mijn ervaring is dat de internet niet bevredigend werkt tenzij de partij die de video stream verzenden een server heeft in het land waarvoor het bestemd is.

Op het ovenblijk heb ik ongeveer 50 Mbits synchroniserend internet, wat langzamer 20h00  avonds, maar dat is  zeer goed voor hier.

Netflix, Youtube werkt prima, maar geen een van de NL nieuws of TV sites doen het bevredigend.    Een nieuws item lezen is logisch geen probleem maar een filmpje bekijken, dat gaat vaak niet!   Ook zitten er advertenties bij sommige, die bufferen iedere 20 secondes, veel te groten bestanden of data stream.

Ik heb drie NL apps die video streamen op mij telefoon BVN, NPO en NOS en voor een paar jaar gebruikten ik Chromecast om het op mijn TV te vertonen.  Ook hebben wij sedert onlangs Netflix erbij genomen.  Het is mogelijk om op die manier naar TV te kijken, maar het is vaak een grote frustratie en het lukt andere in mijn huis niet om  het bevredigend voor mekaar te krijgen.

Ik heb afgelopen week een Samsung Smart TV gekocht en dacht dat ik de BVN app op de TV kan installeren, groot was mijn schok toen ik merkten dat het niet langer een Android TV is, dut Ik blijf op Satelliet.

Dit is alleen om jullie attent te maken hoe problematisch de internet nog steeds ervaren word.
Cor

Terug naar “%s” BVNLIVE