Engelstalige comments

Engelstalige comments

Berichtdoor Uit Zweeeeden! » wo 22 aug 2012, 09:55

Afgezien van de spam die de laatste weken dit forum vervuilen, waarom staan er zo veel comments in het Engels tegenwoordig?
Ik kan me niet voorstellen dat Engelstaligen met veel plezier naar BVN kijken.
(Kan me dat van Nederlandstaligen al niet voorstellen).
Uit Zweeeeden!

Re: Engelstalige comments

Berichtdoor jw » wo 22 aug 2012, 09:58

Moet even een paar uur de deur uit. Kom hier straks op terug.

Moderator
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor jw » wo 22 aug 2012, 14:22

We hebben op het moment last van twee zaken. De minst erge zijn de korte berichtjes in slecht Engels die meer of minder ingaan op waar het draadje over gaat. Die worden sinds een week of drie geplaatst door iemand die het Nederlands beheerst. In het gebruikte Engels komen steeds dezelfde typische stijlfouten voor wat doet vermoeden dat de berichten door één en de zelfde persoon geplaatst worden. De IP adressen zijn echter telkens anders wat het vermoeden doet ontstaan dat deze poster 'anonym to' gebruikt om de berichten te plaatsen. Ik wis de berichten die duidelijk pesterijtjes zijn en verban de meesten van deze nep-lid namen en blokkeer het IP adres en/of een deel van de reeks. Het zijn er niet zoveel dus zoveel werk is het niet.

Vervelender is de spam-golf die op dit moment heviger en heviger aan het worden is. Het BVN forum is blijkbaar op een lijst van spambots terecht gekomen en wordt daarmee automatisch van deze troep voorzien. Het gedag van de spambots is eerst aanmelden als forum lid bij verschillende forums op de lijst en daarna automatisch berichten plaatsen via 'anonym to'. De spambots kennen het protocol van het Open Bulletin Board en omzeilen verificatie als hoeveel is 2 plus 3 met gemak. Maar ook de meeste 'captchas' kunnen ze aan.

Waar we tot voor kort een langzame forumleden groei zagen is het de laatse tijd explosief toegenomen en zal er naar mijn mening iets aan de aanmeld procedure gedaan moeten worden.

Het BVN forum is Nederlandstalig en ik denk dat daar de sleutel ligt in de aanmeldingsprocedure. De verificatievraag zou naar mijn mening in het Nederlands gesteld moeten worden en alleen een in het Nederlands gegeven antwoord moeten accepteren. De verificatievraag/vragen moeten dusdanig zijn dat alleen mensen die kennis van Nedeland en België hebben deze met enig gemak kunnen beantwoorden.

Bijvoorbeeld, eerst kiezen voor een verificatievraag over Nederland of België. Kiest iemand (of een bot) voor Nederland dat verschijnt er een random vraag als bv 'Hoe heet de weg tussen Noord Holland en Friesland'. Verlangd antwoord, Afsluitdijk. 'Welke provinciehoofdsteden hebben dezelfde naam asl de provincie - in alfabetische volgorde'. Verlangd antwoord, Groningen Utrecht.
Zo zijn er nog wel een stuk of twintig te verzinnen, zowel voor Nederland als voor België.

Komt de aanmelder door deze verificatie dan moet niet een mailtje komen dat de aanmelding gelukt is en er ingelogd kan worden - een nutteloos mailtje dat een bot helemaal niet nodig heeft want de bot begint na enige tijd gewoon met spammen, ziet dat mailtje helemaal niet - maar een bevestiging van de aanmelding met de mogelijkheid de aanmelding binnen een zeker tijdsbestek zelf te bevestigen om rechten tot inloggen en het plaatsen van berichten te verkrijgen. Omdat bots dat mailtje niet lezen en er dus niet op reageren krijgt de bot geen rechten tot het plaatsen van berichten. Resultaat? Spambot kreupel.

Tot dan blijf ik maar berichten wissen en IP adressen blokkeren. Maar zoals je weet, ik zit niet 24 uur per dag achter dit schermpje. Ik ben wel zichtbaar als ingelogde moderator maar misschien slaap ik wel. Je weet maar nooit.

Ik heb er wel eens over gedacht alle IP-reeksen uit Rusland, de Ukraine, Polen, Roemenië. Bangladesh, Pakistan, India, de Filipijnen en zo te blokkeren maar in die landen wonen natuurlijk ook Nederlanders die gewoon normaal forumlid willen worden. Of ze zijn wel eens in Moskou of zo. Dus, toch maar beter van niet ...

Moderator
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor Publieksvoorlichting » vr 24 aug 2012, 11:49

Dank voor de hulp JW! Wij zijn er op dit moment ook druk mee bezig!
Publieksvoorlichting

Website: http://www.bvn.tv

Berichtdoor R.T Portugal » vr 24 aug 2012, 12:50

Fijn dat jw het heel druk heeft met spam wissen en IP adressen blokkeren heeft hij niet zoveel tijd meer om forumleden uit de tent te lokken en vervolgens voor een maand te blokkeren. Kunnen wij forumleden weer gewoon met elkaar een discussie hebben zonder uit de tent gelokt te worden door iemand met een dubbele pet.
R.T Portugal

Terug naar “%s” Over deze website