BVN tv gids app voor iPad/iPhone

BVN tv gids app voor iPad/iPhone

Berichtdoor jimvand » za 03 dec 2011, 08:21

Ik denk dat het een goed idee zou zijn om de BVN TV gids beschikbaar to hebben op mijn iPad/iPhone/iPod Touch.

Hier in Perth gebruik ik uitsluitend mijn iPad voor de programma gids van "free to air" tv (OzTV) en van Foxtel.
jimvand

Re: BVN tv gids app voor iPad/iPhone

Berichtdoor ceesthoen » vr 24 feb 2012, 08:46

Nog handiger zou het zijn, als BVN-TV als video-stream in een app te zien zou zijn ! Zijn we van alle onmogelijke "kabelaars" die BVN-TV niet willen distribueren verlost !

@BVN-TV: er is nu een initiatief van Philips waarbij ze heel actief "content providers" uitnodigen om "apps" te schrijven die via het Philips NetTV platform op Philips en Sharp TV's bekeken kunnen worden. France24 is bijv. al op die manier te bekijken.

Is dat geen idee voor jullie ?

Zie:

http://www.yourappontv.com/home
München - Duitsland
ceesthoen

Berichtdoor jw » vr 24 feb 2012, 12:33

En hoe komt dat dan binnen met een 56K verbinding?
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor BVN admin » di 28 feb 2012, 10:20

BVN heeft recentelijk onderzocht of het mogelijk zou zijn om de uitzending te streamen via internet.
Vanwege de voorwaarden die producenten en distributeurs stellen aan de publicatie van hun programma's via internet, is het helaas niet mogelijk om de uitzending te streamen via internet of via applicaties zoals o.a. NetTV.
BVN admin
Beheerder

Website: http://www.bvn.tv

Berichtdoor macweert » zo 02 sep 2012, 06:38

BVN online streaming of via Apps beschikbaar maken.

Ik vind de reactie van de BVN administratie op de veelvuldig eerder gestelde vragen om BVN beschikbaar te maken via online streaming of APPs een beetje gemakkelijk. De doelstelling is toch om gratis BVN beschikbaar te maken in de wereld. Hier in GB is het niet beschikbaar op Freeview ( dat iedereen gratis binnenkrijgt via de antenne ) en het enige alternatief zou zijn een duur satelliet abbonement te nemen bij SKY.

Het wordt misschien toch tijd dat men "een beetje mee is met de tijd" en de vele andere zenders achterna loopt doe al reeds live streamen op het internet of zelfs beter APPs aanbieden die dan respectievelijk te bekijken zijn op iPads enz. We leven tenslotte toch niet allemaal in de Bush in Australië waar internet waarschijnlijk minder vanzelfsprekend is.

Daarom graag een herziening van de strategie. Een APP voor mijn iPad zou super zijn !

Groeten uit Schotland.
macweert

Berichtdoor jw » zo 02 sep 2012, 08:19

@ macweert
De zaak is niet of het technisch wel of niet moglijk is. De technische kant van de zaak is irrelevant. Waar het om gaat is de vraag of BVN gerechtigd is de programmas via streaming en/of apps aan te bieden. En die vraag is al vele malen duidelijk beantwoord. Voor de programmas waarvoor BVN de rechten heeft om die wereldwijd uit te zenden gelden die rechten voor slechts één medium, de satelliet. En daar stopt het. Tenzij de programmamakers bereid zijn hun voorwaarden te wijzigen. En dat zijn zij niet.

Waarom je denkt dat in Schotland voor de ontvangst van BVN via de satelliet een duur SKY abonnement nodig is, is me een raadsel. BVN zit FTA op Astra 1 en Hotbird. Dat heeft dus helemaal niets met SKY te maken. Schoteltje aan de gevel, een willekeurige FTA ontvanger en je hebt BVN.

moderator
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Terug naar “%s” EPG/Teletekst/Krant/Gids