Gegevens in Email gids kloppen niet verwegen Koninginnedag

Postby duif » Fri 23 Apr 2010, 10:12

Elk jaar, vind ik, word het niet duidelijk aangegeven waarneer het nou precies begint.

In de email nieuwsbrief die ik vandaag ontving, staat er ‘rechtstreeks’ word Koninginnedag uitgezonden, 9:45 tot 13:30 Ned tijd. Dat is 3:45 tot 7:30 onze tijd hier in Ontario Canada. Onderop die nieuwsbrief staat de 2 weken gids met lokale tijd, en op 30 april staat er van 12:00 tot 12:30 NOS Koninginnedag, dus maar een half uurtje, en van aft 3:45 tot 7:30 is er Het Klokhuis, Blokken, Thuis, ONM, NOS Jeugdjournaal, enz. enz.

Ik neem altijd Koninginnedag op voor mijn moeder, en elk jaar is er dit gedoe van, hoe laat is het? Kan het wat duidelijker aangegeven worden?

Heel hartelijk bedankt.

duif

Postby Betty » Fri 23 Apr 2010, 10:58

Ja, ik zat er ook net naar te kijken en zag dat het niet klopte. Ik ga er maar vanuit dat het "gewoon" om 15.45 u begint, dat is onze tijd in Perth, West Australie. Het zou fijn zijn als dit nog bevestigd wordt? Bedankt.

Betty

Postby duif » Fri 23 Apr 2010, 12:43

Nog eventjes bij mijn vraag bijvoegen. Voordat er word gezegd dat mijn locatie verkeerd is afgesteld. Nee, hij staat prima. Locatie klopt.

duif

Postby Publieksvoorlichting » Fri 23 Apr 2010, 12:43

@Duif en @ Betty: Koninginnedag wordt live uitgezonden. Omdat dit een live uitzending is, kunnen wij de gegevens niet correct in de TV-Gids online vermelden. Houd u daar aub rekening mee. In Canada dient u ook rekening te houden met de delay: wat betekent dat in uw regio Koninginnedag 5 uur later wordt uitgezonden. De samenvatting (die een half uur duurt) van Koninginnedag kunt u zien om ca. 21.00 uur Nederlandse tijd.

Publieksvoorlichting

Website: http://www.bvn.tv

Postby duif » Fri 23 Apr 2010, 13:00

Bedankt voor de informatie. Misschien kan er in de toekomst niet meer het woordje LIVE gebruikt worden, want dat veroorzaakt bij iedereen maar problemen, want Live met een vertraging van 5 uur is niet meer live!

Ook misschien in de gids erbij zetten 'denk er om 5 uur vertraging bij deze live uitzending', dat is grappig, noemen ze hier een oxymoron, want dat klopt helemaal niet. LOL

Ik begrijp niet dat er in de gids het niet vermeld kan worden. Je weet toch dat het komt, en je kan het toch er gewoon inplakken? Copy, Paste?

duif

Postby Publieksvoorlichting » Fri 23 Apr 2010, 13:20

Dat klopt: de uitzending is in de meeste werelddelen live, maar vanwege de delay (in uw regio maar ook in Azie) geldt helaas toch een vertraging. Excuses voor het eventuele ongemak.

Publieksvoorlichting

Postby duif » Fri 23 Apr 2010, 13:48

ok, ik begrijp het wel, maar ik begrijp niet waarom dit niet juist kan vermeld worden in de gids, online en email. Het is toch gemakkelijk met computers tegewoordig?

duif

Postby BVN admin » Wed 28 Apr 2010, 08:51

In verband met ons complexe uitzendsysteem -zodat we programma's op een zo gunstig mogelijk moment aan kunnen bieden- is het niet mogelijk dit in onze huidige gids te verwerken.
Wel hopen wij u hiermee van dienst te kunnen zijn: http://www.bvn.nl/tekst/koninginnedag (aanvangstijden in lokale tijd)

BVN admin
Beheerder

Postby Betty » Thu 29 Apr 2010, 08:08

Bedankt voor alle informatie. Fijn dat er nu in ieder geval wel bij het artikel over de live-uitzending de juiste plaatselijke tijden vermeld staan. Dat was eerder toch nog niet?

Het belangrijkste is natuurlijk dàt we het kunnen zien, dat is toch wel heel erg leuk.

Maar misschien is het een leuke uitdaging voor de automatiseerder(s) om het voor elkaar te krijgen het volgend jaar ook correct in de gids te kunnen zetten?

Betty

Postby duif » Thu 29 Apr 2010, 11:53

BVN Admin, hartelijk bedankt voor de lokale tijden aan te geven. Had het zelf al gedaan eerder in de week, maar toch wel fijn zo te zien dat ik het goed gedaan heb. Net zoals Betty zegd, hopelijk kan het nu voor volgend jaar geregeld worden dat het in de gids komt.

duif

Return to “%s” TV-gids per email