Géén ontvangst BVN meer in Sa Kaeo-Thailand

Géén ontvangst BVN meer in Sa Kaeo-Thailand

Berichtdoor mybaloon17 » wo 25 okt 2017, 05:41

Ik ben net terug in Thailand na een verblijf van 5 maanden in BELGIE,
Ik kan BVN niet meer ontvangen, "No Signal" ,Bvn komt er wel door vanaf in de;;;;
namiddag (kanaal 300) echter zeer slecht en niet te volgen!
Mijn lady die hier bleef zegt dat dat zo al 3 maanden is.................

France 24 kan ik wel prima ontvangen op kanaal 219
Zijn er nog mensen in Thailand die dit probleem kennen?
Zou het kunnen dat mijn ontvanger te oud is?
Ik heb nog een 5 jaar oude PSI ontvanger ...(S9-OTA uit 2013)......
Hartelijk dank voor uw feedback,ik zit hier in de wildernis in Kao Chakan-Sa Kaeo
en aan al die Aziatische posten heb ik niks!!!
Ik heb een dish van 180 cm,heeft voordien 5 jaar goed gewerkt...............
Ik heb de kabel tussen ontvanger en schotel reeds vervangen maar zonder resultaat,signaalsterkte op BVN is 83%....Kwaliteit veranderd steeds tussen
14 en 19%

bedankt bij voorbaat voor de informatie............

Groeten,
mybaloon17

Re: Géén ontvangst BVN meer in Sa Kaeo-Thailand

Berichtdoor wayan » vr 27 okt 2017, 01:55

Hier in Mahasarakham bijna 2 maanden zeer slechte ontvangst
Automosferic storingen ? Lijkt me niet schotel is goed ingesteld
Hoe is de ontvangst in mijn omgeving ??
wayan

Berichtdoor ekuijpers » zo 29 okt 2017, 01:52

Ik woon in Nongkhai en heb een disk die netto 2 meter is, dus doorsnede 2 meter 4 cm. Een gaatjesdisk. Perfecte ontvangst; meestal. Bij zware regen is de ontvangst snel minder.

Nu voor de zoveelste keer op zondagmorgen (en schitterend weer....) geen signaal of ernstig gestoord terwijl alle Thaise zenders het prima doen, die van Laos, Myanmar en Vietnam ook. Thaise zenders hebben in procenten meestal 77 resp 64, de andere landen ietsjes minder.

Dit is mogelijk een atmosferische storing want gisteravond had ik goed beeld. Mijn ontvanger is een PSI en ik heb een nieuwe en een oude en beide werken prima.

Kwaliteit van ontvangst kun je verbeteren door een zwaardere LNB (die 'kop') boven de schotel te plaatsen. Tegen atmosferische storingen doe je niets; gewoon uitzitten en wachten, of via de PC proberen te kijken maar ik heb een gewone telefoonlijn voor internet en die is helaas traag.

Het kan ook wel eens helpen als je de schotel opnieuw laat uitrichten; ik heb een onhandige tuinman en die wil wel eens tegen de schotel aan lopen en dan heb je ineens slecht beeld, zeker van zenders die op de 'wide beam' zitten zoals BVN. Bekijk voorts eens of jouw schotel nog steeds vrij zicht heeft op de hemel.
ekuijpers

Berichtdoor Joost-Buriram » do 02 nov 2017, 16:47

Elk jaar om deze tijd valt hij eruit, nu heb ik helemaal geen beeld meer, het heeft met de atmosfeer te maken, duurt een paar weken en daarna gaat het weer.
Laatst gewijzigd door Joost-Buriram op do 02 nov 2017, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost-Buriram

Berichtdoor Joost-Buriram » do 02 nov 2017, 17:02

Het is nu bij mij nu opgelost, een paar minuten de stekker van de box uit het stopcontact, zodat hij zichzelf, toen ik hem weer aanzette, opnieuw moest instellen en nu is mijn ontvangst weer goed.
Joost-Buriram

Berichtdoor Joost-Buriram » vr 03 nov 2017, 02:40

Voor de middag is de ontvangst vandaag weer zeer slecht, waarschijnlijk heeft het alleen voor na de middag geholpen.
Joost-Buriram

Berichtdoor ekuijpers » zo 05 nov 2017, 02:11

De ontvanger even uit zetten helpt niet; ik heb een nieuwe en een oude PSI en nu, zondagmorgen 8 uur, is er atmosferische storing. Strepen. De percentages zijn OK dus het zit in de lucht. Dat komt zekere periodes in het jaar vaker voor.

De uitzendingen van Laos, Vietnam en Myanmar zijn prima in orde dus het zit eerder op de lijn naar de sat boven Sri Lanka. Dat betekent vandaag weer geen voetbal kijken om 10 uur en of ik vanavond om 10 uur nog zin heb weet ik niet dus ik ga de uitslagen wel bekijken op internet.
ekuijpers

Berichtdoor Merron » do 16 nov 2017, 05:11

In Bangkok hetzelfde.
In voormiddag is gans het beeld verstoord. Kan je niks volgen. Signaalsterkte 80 % maar kwaliteit 08-10 %
Rond de middag begint het te beteren. Sterkte blijft 80 % maar de kwaliteit gaat naar 20 % wat voldoende is om een goed beeld te krijgen.
Voordien lag de kwaliteit op 40 % en hadden we dag en nacht een goed beeld.
Merron

Berichtdoor Merron » vr 24 nov 2017, 02:35

We zijn nu 24 november en de ontvangst is er alleen maar slechter op geworden. Nu al gans de dag storingen met uitzonderlijk eens een storingsvrij uurtje. BVN is niet meer te volgen. Jammer.
Merron

Terug naar “%s” Azië