Gestoorde ontvangst

Gestoorde ontvangst

Berichtdoor wimyogya » di 04 okt 2016, 09:44

Dag,
Na een forse urenlange storing een paar dagen geleden (gekleurde strepen, geen/weinig geluid) is de ontvangst van de Thaicom nog steeds niet 100%.
Om de haverklap verstoort een 'klein pixelmozaïekje' heel even het beeld en valt er een lettergreep of een woord weg. Alles is best te volgen, maar prettig, nou nee...

Dit gevoegd bij de nog steeds optredende 'storingsherhalingen' waar ik eerder melding van maakte en waar ook anderen last van hadden en hebben. Zie mijn vorige bericht. Ze zijn nooit weggeweest, maar de ene dag is het ernstiger dan de andere. Decoder resetten helpt niet, zoals ook anderen al gemeld hebben.

Graag technische verbetering(en), dank!
Groet,
Wim
wimyogya
 
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 19:18

Re: Gestoorde ontvangst

Berichtdoor wimyogya » di 04 okt 2016, 10:32

Zit weer te kijken, recorder-opname van Nieuwsuur van afgelopen nacht.
De storingen blijken veelvuldiger en ernstiger dan ik eerder dacht: soms loopt het beeld door maar valt het geluid 10-15 seconden weg. Soms zitten de haperingen zo dicht op elkaar dat er van aangenaam kijken geen sprake is. Buitengewoon 'storend'.
Please...
wimyogya
 
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 19:18

Re: Gestoorde ontvangst

Berichtdoor ekuijpers » di 11 okt 2016, 15:02

Zal niet de zelfde naamfout maken, Wim Yogya, maar hier is het de ene dag prima en dan weer zwaar pet. De kortstondige herhalingen zijn gelukkig minder.

Er treden van tijd tot tijd atmo storingen op, blokjes die ik op de lokale zenders niet heb en daar kan niemand wat aan doen, denk ik. Heb mijn schotel laten nakijken, alles fijn af gesteld en laten testen, daar ligt het niet aan en de Thaise zenders komen prima binnen.
ekuijpers
 
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 15:51
Locatie: Nongkhai, Thailand

Re: Gestoorde ontvangst

Berichtdoor jw » di 11 okt 2016, 18:55

De lokale zenders die wel goed doorkomen zitten die op de ku-band?
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
Gebruikersavatar
jw
 
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 19:29
Locatie: Solana de Cabañas, Spanje

Re: Gestoorde ontvangst

Berichtdoor BVN admin » wo 12 okt 2016, 08:17

Controleer altijd de eerst de volgende standaardpunten:

1. Bij slecht weer - regen, sneeuw of zware bewolking - kan het zijn dat de ontvangst verstoord raakt. Helaas is de frequentieband waarmee digitale satelliettelevisie werkt gevoelig voor regen en zware bewolking. Normaal gesproken is bij een goed gedimensioneerde installatie het signaal sterk genoeg om ook bij slecht weer nog een goed beeld te leveren. Mocht het zo zijn dat iedere kleine regenbui problemen veroorzaakt, let dan op het volgende:

a: Controleer de bekabeling. Er mag geen vocht in de connectoren zitten, wat vaak te herkennen is aan een groene uitslag.

b: Controleer of de schotel nog stevig vastzit. Een verdraaide schotel kan voor veel problemen zorgen.

c: Controleer ook de bevestiging van de ontvangstkop in de schotelantenne (LNB).

d: Een vuistregel voor de lengte van de kabel is maximaal 20 meter bij een schoteldiameter van 60 cm. Is uw kabel (veel) langer dan kan dit de oorzaak zijn.

e: Wellicht staat de schotel niet optimaal ingesteld. Ondanks dat er bij goed weer een goed beeld verschijnt, wil dit niet zeggen dat de installatie optimaal is afgesteld en is er door het optimaal richten van de schotel en LNB nog extra signaalwinst te behalen. Laat de schotel en LNB eventueel richten door een erkend installateur. Deze beschikt namelijk over meetapparatuur die dit mogelijk maakt.

f: Het kan zijn dat de ontvangst van BVN verstoord is terwijl andere kanalen wél goed binnen komen. Dit wil echter niet zeggen dat ons signaal niet verzonden wordt. Sommige kanalen hebben meer vermogen op de satelliet dan andere. Controleer derhalve de punten genoemd onder "e".

g. Het kan ook zijn dat de instraling van draadloze apparatuur in en om het huis, zoals b.v. DECT-telefoons, de ontvangst van verschillende televisiekanalen tegelijkertijd verstoort. Verplaats in dat geval de apparatuur zo ver mogelijk van de satellietontvanger vandaan.

h : Als aan alle bovenstaande punten is voldaan en ontvangst is alleen verstoord bij regen, sneeuw en bewolking dan is de schotel te klein voor goede ontvangst van de betreffende satelliet.

2. Er is een storing in de uitzending van BVN. Bij langdurige storingen plaatsen wij hiervan een melding op onze website: www.bvn.tv . Bij storingen doen wij er alles aan deze zo kort mogelijk te houden.

3. Of wellicht is de software van uw ontvanger aan vervanging toe? Wij adviseren u om e.e.a. te controleren of uw apparatuur te resetten (even een minuutje spanningloos maken). Een tijdelijke storing in de satellietontvanger: het beste is de ontvanger 2 minuten spanningloos te maken (stekker uit het stopcontact) en het daarna weer te proberen. Een enkele keer kan het voorkomen dat de satellietontvanger de kanalen van de satelliet opnieuw moet "inlezen". Raadpleeg hiertoe de gebruiksaanwijzing. Algemene instructies vindt u hieronder.
Gebruikersavatar
BVN admin
Beheerder
 
Berichten: 750
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 12:41
Website: http://www.bvn.tv
Locatie: Hilversum, Nederland

Re: Gestoorde ontvangst

Berichtdoor jw » wo 12 okt 2016, 15:32

admin, wat nu? ekuijpers en wimyogya zijn regelmatige deelnemers die al veelvuldig over de C-band ontvangst geschreven hebben. Zij hebben toch geen lesje schotel en kabel nodig?

jw - moderator
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
Gebruikersavatar
jw
 
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 19:29
Locatie: Solana de Cabañas, Spanje

Re: Gestoorde ontvangst

Berichtdoor BVN admin » do 13 okt 2016, 08:53

admin, wat nu? ekuijpers en wimyogya zijn regelmatige deelnemers die al veelvuldig over de C-band ontvangst geschreven hebben. Zij hebben toch geen lesje schotel en kabel nodig?

jw - moderator
Wimyoga heeft aangegeven dat het probleem niet aan de ontvangst maar aan zijn ontvanger lag. Daarom is het misschien handig als iedereen eerst zelf even de check doet thuis voordat BVN een onderzoek start.
Gebruikersavatar
BVN admin
Beheerder
 
Berichten: 750
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 12:41
Website: http://www.bvn.tv
Locatie: Hilversum, Nederland

Re: Gestoorde ontvangst

Berichtdoor jw » vr 14 okt 2016, 18:17

"Wimyoga heeft aangegeven dat het probleem niet aan de ontvangst maar aan zijn ontvanger lag." Afbeelding

moderator
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
Gebruikersavatar
jw
 
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 19:29
Locatie: Solana de Cabañas, Spanje


Terug naar “%s” Azië



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron