'Storings-herhalingen'

'Storings-herhalingen'

Berichtdoor wimyogya » za 11 jun 2016, 10:36

Dag,
Al ruim een jaar wordt mijn BVN-ontvangst licht geplaagd door een klein maar hardnekkig en vervelend euveltje.
Frequent maar onregelmatig (ik schat 1x per 2 à 3 uur) 'scrambelt' het beeld heel even en dan zie je een 'storings-herhaling': een fragmentje van kort daarvoor - uit hetzelfde programma of het voorafgaande. Die storing duurt meestal maar 20-30 seconden', daarna scrambelt het beeld weer terug naar de normale lopende uitzending.
In veel situaties is die 20-30 seconden storing alleen hinderlijk, je mist niet echt iets. Maar soms worden er net 20-30 essentiële seconden onzichtbaar gemaakt (journaal, sport, talkshows, crimi).
Hoop dat jullie snel de oorzaak kunnen vinden en verhelpen.
Gaarrne bericht.

Dank en groet,
Wim.
wimyogya

Re: 'Storings-herhalingen'

Berichtdoor BVN admin » do 16 jun 2016, 08:28

Uw ontvangstprobleem kan echter van lokale aard zijn. Misschien is de schotel een fractie verschoven en daardoor niet meer correct uitgericht? Of wellicht is de software van uw ontvanger aan vervanging toe? Wij adviseren u om e.e.a. te controleren of uw apparatuur te resetten (even een minuutje spanningsloos maken).
BVN admin
Beheerder

Website: http://www.bvn.tv

Berichtdoor ekuijpers » za 09 jul 2016, 09:40

Ik woon in Nongkhai, NO Thailand, en heb dit vrijwel dagelijks. Een flits, en ineens staat de uitzending 2 minuten terug, weer een flits, en we zijn weer bij. Helaas zegt wimyoga niet waar hij woont.
ekuijpers

Berichtdoor wimyogya » vr 15 jul 2016, 17:09

Dag EKuijpers,
Ik woon in Yogyakarta/Indonesië, vandaag WimYogya - met yoga heb ik niet zoveel ;-)
Net als jij maak ik dus gebruik van de Thaicom satelliet.
Ben een weekje op vakantie geweest en zie pas nu de twee reacties.
Ik wacht nog even met het geadviseerde resetten, want sinds ik weer thuis ben is de flitsherhaling uitgebleven.
Ik kijk het nog even aan, ga dan eventueel resetten en kom dan zonodig terug met aanvullende info/vragen.
Dank, groet,
Wim
wimyogya

Nog steeds Storings-herhalingen

Berichtdoor bhovius » wo 14 sep 2016, 12:17

Ook hier in Vietnam genoemde storingen.
Inderdaad springt het programma soms plots een minuut of zo terug.
Geen idee hoe vaak, ik kijk meestal maar kort (DWDD, Journaal) en dan gebeurt 't eenmaal.
Lijkt mij iets van de 'vertrager' die er voor Thaicom tussen zit.
bhovius

Berichtdoor ekuijpers » zo 02 okt 2016, 05:41

Het is nog steeds, en alleen bij BVN, andere zenders hebben dat niet. Het lijkt mij iets dat van BVN komt af van de delayserver.

Ineens schiet het beeld een paar minuten terug, duurt zeg 10 seconden, en dan is het actuele beeld er weer. Heb de ontvanger uit- en aangezet, meerdere keren, maar dat lost het probleem niet op. Als ik kijk naar wie er op reageren dan is het niet iets dat lokaal alleen bij mij heerst.
ekuijpers

Berichtdoor balijos » di 04 okt 2016, 08:22

En het wordt steeds erger tot 5x per dag. Hoor dat ook van meerdere BVNers hier. :o
Ben er onderhand aan gewend. Bij Studio Sport nog : schot op doel en weer een herhaling .
Geen remedie na een reset van mijn decoder.
balijos

Berichtdoor ekuijpers » zo 23 okt 2016, 12:32

Vandaag 3x achter elkaar en alleen onder voetbal eredivisie. Verder zie ik het niet meer. De lokale zenders geven dit effect niet. Zit er iemand bij BVN die Feyenoord de kop misgunt :D ? Maar het is uiterst irritant en ik denk dat het de delayserver is.
ekuijpers

Berichtdoor matvanhoudt » zo 06 aug 2017, 14:37

Dat scrambelen en herhalen is weer terug na een lange afwezigheid, enkele keren per dag scrambeld het beeld en gaat de uitzending 10 to 15 minuten terug in de tijd, om na 20 seconden, weer terug te gaan naar het originele beeld.Dus je krijgt hetgeen te zien wat je 15 minuten geleden ook al geien hebt.
matvanhoudt

Berichtdoor matvanhoudt » za 30 sep 2017, 14:42

de laatste weken weer regelmatig dit soort storingen, erg lastig als je een programma probeert te volgen. Vanvond 2 keer in 10 minuten. Gezien de voorgaande reacties is dit alleen bij BVN maar overal in Azie!! Kunt u hier eens naar kijken a.u.b?? Ik woon in Pattaya Thailand!!
matvanhoudt

Terug naar “%s” Azië