Storing Thailand 25 Nov 2015

Re: Storing Thailand 25 Nov 2015

Berichtdoor jw » do 26 nov 2015, 21:05

sezze, het formaat van de schotel is hier uit en ter treure onderwerp geweest. De fabel dat 1.8 meter uitmunted is in Thailand heeft zich tot absolute waarheid geinstitutionaliseed. Dat is natuurlijk niet zo, maar ja, Nederlanders en Belgen in Zuid-Oost Azie hebben de waarheid in pacht. Er zijn er zelfs die het onderscheid tussen C-band en ku-band niet begrijpen. De ontvangst van de ku-band transponders is perfect en daarom moet de ontvangst van BVN - volautomatisch - ook perfect zijn. Geen idee dat de C-band de oerhistorie van satelliet TV is.
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor ekuijpers » vr 27 nov 2015, 02:49

'No signal' of een gestoord signaal, dat maakt wel verschil. Als BVN uren uit de lucht is dan is dat geen atmosferische storing maar ligt dat aan iets anders, zoals de sat zelf even uit de lucht of storing op de grond in Nederland.

Atmo storingen komen voor en dan krijg je 'blokjes en strepen' en dat duurt meestal maar tot een uur. Gisteren kwam BVN terug met blokjes en streepjes en een uur later had ik normaal beeld.

Ik woon iets ten noorden van Udon Thani en heb een 180 cm 'netto' gaatjesdisk met een echte diameter van 184 cm, prima beeld, PSI installatie. Die 180 cm is op advies van BVN en bevalt me nog steeds prima.
ekuijpers

Berichtdoor dirkdoekle » vr 27 nov 2015, 03:26

Goede morgen,

gister het grootste gedeelte van de dag geen ontvangst, in de namiddag kwam het beeld met veel digitale storing terug en werd gaandeweg beter en in de avond weer normale ontvangst. Nu even iets over de grootte van de schotel, wij hebben een schotel van ca. 2.00 meter en onze zoon 1 van 1.20 meter, er is bij ons geen verschil in beeld en geluidskwaliteit waar te nemen. :P
Dat er geen ontvangst is ligt niet aan de Thaisat 5, maar aan een ondersteunende sateliet die beheerd wordt door een Amerkaans-Israelische maatschappij, heb ik vernomen.
dirkdoekle

Terug naar “%s” Azië