Vraag over de ontvangst van de Thaicom 5 satelliet

Vraag over de ontvangst van de Thaicom 5 satelliet

Berichtdoor BVN distributie » ma 15 apr 2013, 15:03

Beste kijkers van BVN.

De satelliet provider heeft laten weten dat het satelliet controle centrum vorige week een nieuwe calibratie heeft uitgevoerd op de BVN transponder van de Thaicom 5 satelliet. Graag horen wij van u of er een verbetering zichtbaar is en vooral of het signaal in de avond ook stabiel blijft.

Bij voorbaat dank voor uw reacties.
BVN distributie

Re: Vraag over de ontvangst van de Thaicom 5 satelliet

Berichtdoor Ruud Bottinga » di 16 apr 2013, 15:23

Na uw bericht vorige week donderdag over de vernieuwde calibratie door de provider was het die avond al een stuk beter met 2 x een storing waaronder 1 uitval van 20 à 30 seconden. Maar het was al een stuk beter.
De volgende dagen heb ik zowel overdag als 's avonds regelmatig gekeken of er nog storing was.
De storing overdag rond 14.00 uur Thaise tijd was helemaal verdwenen.
En 's avonds is ook praktisch verdwenen, soms nog een enkel blokje of streepje in het beeld en een blupje in het geluid.

Het calibreren van dat ding heeft goed geholpen. Ik hoop dat het zo blijft en ik hoop tevens dat BVN voortaan eerder actie onderneemt op meldingen over storingen door BVN-kijkers. Want dat het maanden heeft geduurd voordat we serieus werden genomen vind ik toch wel een negatief punt.
Ruud Bottinga

Berichtdoor BVN distributie » wo 17 apr 2013, 15:20

Geachte heer Bottinga,

Dank voor uw gedetailleerde reactie, ik hoop dat de problemen nu verholpen zijn. Die uitval van 20-30 seconden kan te maken hebben gehad met de calibratie.

Wij nemen reacties van onze kijkers altijd serieus. En wij hebben steeds bij de provider aangedrongen om het e.e.a. te controleren, vanwege de aanhoudende klachten. Deze provider huurt weer satelliet capaciteit in bij de satelliet eigenaar. Metingen van de satelliet eigenaar én de provider gaven steeds aan dat er niets aan de hand was. En daar gaat zo'n provider dan van uit. Alleen door langduring aan te dringen en het verband in de klachten van kijkers voor te leggen, kon ik hen overtuigen er dieper in te duiken. Daarom is het ook zo belangrijk dat wij bij dit soort klachten veel reacties krijgen.

Hoe dan ook, ik hoop nu dat de klachten over zijn. Ik blijf er echter wel bij zeggen dat de signalen via de Thaicom 5 satelliet gevoelig blijven voor lokale storingen van b.v. WiMax systemen. Tevens blijft het feit dat de grote schotel heel erg goed uitgericht moet zijn. Want hoe groter de schotel, des te kleiner de openingshoek waardoor hij heel precies uitgericht moet zijn (en blijven).

MVG
BVN distributie

Berichtdoor josandjos » do 18 apr 2013, 10:44

Ben het met de heer Bottinga eens, recent geen problemen meer gezien, ook niet meer rond 12h en 20h Thaise tijd, hopen dat het lange tijd goed blijft nu, bedankt voor de inzet van de mensen van BVN.
josandjos

Berichtdoor khunangkaro » do 18 apr 2013, 13:53

Bravo :D. Sinds circa een week de hele dag ongestoorde ontvangst.
Daarvoor smorgens redelijk maar middag en avond blokjes, strepen en onverstaanbaar geknars. Echt frustrerend.
Had al eens een maand geleden uitwas rondom schotel gekort/gekapt en schotel secuur uitgericht voor maximale ontvangst, tevergeefs.
Goed dat U heeft doorgedouwd tegen de "niks aan de hand" mentaliteit. Het was wel degelijk al heel lang goed mis.
Nu dus bedankt voor goede ontvangst.
Woon tussen Ubon en Mukdahan 34km van de grens met Laos.
khunangkaro

Berichtdoor vietnamees1946 » ma 22 apr 2013, 13:10

Hier in Zuid Vietnam omgeving Ba Ria - Vung Tau een prima storingvrije ontvangst.
Wij hebben een schotel van 180 cm laten plaatsen door de beste installateur uit de omgeving.
Hier moet je niet op willen bezuinigen. Daarom het resultaat is prima en dat al anderhalf jaar.
Groeten uit Vietnam van Kees
vietnamees1946

Berichtdoor oignace » di 23 apr 2013, 05:23

Zondag 21 april 2013 plaatselijke tijd 06:00 uur geen ontvangst BVN in Thailand Udon Thani.
Dinsdag 23 april 2013 plaatselijke tijd 11:22 uur nog steeds geen ontvangst BVN in Thailand Udon Thani.
Ik heb een 175 cm satellietschotel voor Thaicom 5.
BVn is nummer 226.
Ook de zenders 222 223 224 225 werken niet.
oignace@hotmail.com
skype oignace
facebook ignace.offermans
oignace

Website: http://www.facebook.com/ignace.offermans

Berichtdoor oignace » do 25 apr 2013, 03:17

Er is in Udon Thani geen probleem met BVN want een buurvrouw heeft wel degelijk BVN.
Ik zal dus de installateur uitnodigen een en ander te komen checken.
oignace@hotmail.com
skype oignace
facebook ignace.offermans
oignace

Website: http://www.facebook.com/ignace.offermans

Berichtdoor Anorak » vr 26 apr 2013, 07:13

Ligt Thaicom 5 er weer uit? Tien Giang Vietnam geen signaal, ben ik de enige?
Anorak

Website: http://www.vietnamprojectconsultants.com

Berichtdoor Anorak » vr 26 apr 2013, 07:56

Om 13:55 lokale tijd is het signaal weer terug.
Anorak

Website: http://www.vietnamprojectconsultants.com

Terug naar “%s” Azië