JENGELEND GELUID WEER TERUG :-( + slechte ontvangst

JENGELEND GELUID WEER TERUG :-( + slechte ontvangst

Berichtdoor Herma » wo 13 mar 2013, 08:47

Het leek zo goed te gaan, maar het is weer in vol ornaat terug. Ik heb het dagen aangezien (of eigenlijk aangehóórd) maar wil nu toch reageren, na de uitzending van De Wereld Draait Door van zojuist, waar de hoofdcomponist van het koningslied bekend werd gemaakt en hij het vervolgens op de piano speelde. VRESELIJK.... één brok jengelig geluid.
Jammer... jammer...
Het geldt voor de meeste muziek, ook de overgangsmuziek tussen de programma's.

Overigens laat de satelliet het ook vaak afweten, waardoor we een heel stuk misten van Kees van Kooten die voorlas uit het door hem geschreven boekenweekgeschenk. Dit is maar een voorbeeld natuurlijk.
Ik heb geprobeerd: Kanaal hoger, lager, weer terug naar BVN en de stroom eraf en er weer op.
Geen resultaat.

Zijn er meer kijkers in New Zealand (en wellicht ook Australia) die dit ervaren?
Herma

Re: JENGELEND GELUID WEER TERUG :-( + slechte ontvangst

Berichtdoor Toon » wo 13 mar 2013, 09:18

Het leek inderdaad een aantal weken heel goed te gaan. [ hier in NZ]
Helaas..we zitten weer met dat probleem. VALS geluid.
Elk deuntje tussendoor, achtergrond-muziek enz. Niet om aan te horen.
[Ik vroeg me al af of ze wel de juiste componist gekozen hadden voor het Koningslied...]

En wat het andere betreft sluit ik me helemaal aan bij de vorige post: De afgelopen week was de zender met regelmaat even 'dood' en misten we weer het nodige van interessante interviews en/of reportages.

En beste BVN mensen neem maar aan dat - met ons - er nog velen meer zijn, maar niet iedereen 'klimt in de pen' om in een forum te reageren.
Toon

Berichtdoor Geeuwke » wo 13 mar 2013, 11:03

Idd 't is weer terug, ook hier ten noorden van Auckland.

En ook hier valt het beeld soms weg, van een paar seconden tot wel minuten :-(

En nee, er zitten geen regen- en/of donerwolken voor de schotel,
want regen hebben we hier al zeker 2 maanden niet gehad.

Groetjes,
Geeuwke

Berichtdoor Geeuwke » za 16 mar 2013, 00:22

En, na ruim 1 week, .... opgelost.

Dank u wel, wie dan ook.
Geeuwke

Berichtdoor Herma » za 16 mar 2013, 00:50

Klopt.... BEDANKT !!!!
Herma

Berichtdoor Tukituki » di 19 mar 2013, 03:28

Er komen helaas veel te weinig reacties op Forum binnen over de slechte uitzendkwaliteit door Globecast voor Australie en Nieuw Zeeland. Inderdaad is er de laatste maanden vaak vals geluid en al veel langer valt beeld en geluid zeer regelmatig weg, soms voor enkele seconden en soms voor enkele minuten. Maar er zijn natuurlijk weinig kijkers die meedoen aan het Forum en velen nemen niet te moeite om te klagen.

Ik heb hier al een langer bericht aan gewijd op 9 februari 2013 onder de titel "Globecast service onvoldoende" en ontving hierop tot nu toe maar 1 reactie van een gebruiker en geen enkele reactie van BVN. Je vraagt je af of de BVN leiding de forumberichten wel leest en zo ja waarom ze hier niets aan doen. Zo heeft dit Forum weinig zin.

Edward Visser
Hastings, Nieuw Zeeland
Tukituki

Berichtdoor Geeuwke » di 19 mar 2013, 07:11

Er komen helaas veel te weinig reacties op Forum binnen over de slechte uitzendkwaliteit door Globecast voor Australie en Nieuw Zeeland. Inderdaad is er de laatste maanden vaak vals geluid en al veel langer valt beeld en geluid zeer regelmatig weg, soms voor enkele seconden en soms voor enkele minuten. Maar er zijn natuurlijk weinig kijkers die meedoen aan het Forum en velen nemen niet te moeite om te klagen.

Ik heb hier al een langer bericht aan gewijd op 9 februari 2013 onder de titel "Globecast service onvoldoende" en ontving hierop tot nu toe maar 1 reactie van een gebruiker en geen enkele reactie van BVN. Je vraagt je af of de BVN leiding de forumberichten wel leest en zo ja waarom ze hier niets aan doen. Zo heeft dit Forum weinig zin.

Edward Visser
Hastings, Nieuw Zeeland
Kijk, 't is heel simpel. BVN heeft gekozen voor een goedkopere 'transponder' (of hoe het ook mag heten)
met een duidelijk zwakker signaal, maar uiteraard wel een stuk goedkoper.

Dit is al eens eerder geopperd door iemand en toen sprak BVN het niet tegen, en ...... wie zwijgt .......

Buiten dat is het gratis en de kwaliteit is nog steeds redelik te noemen, dus ........, tja.
Geeuwke

Berichtdoor zaschf » za 24 mei 2014, 09:05

En weer is het gejengel terug. De beeld ontvangst is goed en zonder problemen. Het is weer de top kwaliteit geluid. Niet dus.

Kunnen we dat nou niet even voor eens en voor altijd fiksen.

Groet.
Frits Schouten.
Bay of Islands, New Zealand.
zaschf

Berichtdoor staats60 » zo 25 mei 2014, 00:42

Sinds een paar dagen is inderdaad het jengelende geluid weer terug,kan er iets aan gedaan worden please!!!!!
Elizabeth .Whangarei New Zealand
staats60

Berichtdoor BVN distributie » di 27 mei 2014, 10:43

Wij hebben geïnformeerd bij Globecast Australia. Als het goed is moeten de geluidsproblemen nu verholpen zijn, één van de decoders is vervangen. Graag horen wij van u of dit inderdaad geval is?
BVN distributie

Terug naar “%s” Australië en Nieuw Zeeland