BVN in Nairobi Kenia

BVN in Nairobi Kenia

Berichtdoor Kaa » wo 20 mar 2013, 14:04

Mede door de hulp van alle berichten op dit forum heb ik zojuist succesvol BVN laten installeren door een goede installateur in Nairobi, Kenya. Scherp beeld, via de ASTRA satelliet - geen vertraging. Voor 100 euro - KSH 11,000 - heeft Felix alles voor mij in orde gemaakt inclusief decoder - de schotel had ik al.

Omdat ik zelf enige moeite heb gehad om een goede - betrouwbare - installateur te vinden in Nairobi die weet hoe BVN geïnstalleerd moet worden, hierbij zijn gegevens:

Felix: 0723 744 608

Groetjes!
Kaa

Re: BVN in Nairobi Kenia

Berichtdoor jw » wo 20 mar 2013, 14:31

Afbeelding
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor Trudi » za 06 apr 2013, 14:49

En ook in Mombasa (Diani Beach) heb ik er, na lang zoeken, ééntje gevonden.
Satelliet, decoder, plaatsing en afstellen heeft me KES 15000 gekost.
Voor de geïnteresseerden: Mr. Khan - 0712866499.

Groetjes,
Trudi
Trudi

Berichtdoor jacobschaap » di 09 jul 2013, 16:51

In Kenya heb je naast het landgebeuren van GOtv ook dsTV en Zuku.
Door te kijken op o.a. http://www.lyngsat.com/SES-5.html kwam ik erachter dat BVN op dezelfde satelliet uitzendt als Zuku.
Zelfs op de website van http://www.zuku.co.ke zie je BVN in het grijs staan in het kanalen overzicht.
Ik heb voor 8500 ksh (ongeveer 78 euro) Zuku aangeschaft.
Ik kreeg een complete set van ontvanger en schotel. Het werd voor dit geld ook nog geïnstalleerd.
Kreeg een pakket na keuze voor een x-tal maanden gratis.
Toen alles geïnstalleerd was kon ik de Zuku kanalen ontvangen, maar geen BVN.
Door even naar het installatie menu te gaan heb ik 12015 V toegevoegd en kon zo naar BVN kijken.
In het boekje wat je erbij krijgt staat uitgelegd hoe je dit kan doen.
Door nog even verder te kijken op de website van http://www.lyngsat.com/SES-5.html kon ik nog ongeveer 31 free to air kanalen toevoegen. Zuku zit in enkele Afrikaanse landen en is dus een goedkope manier om aan een installatie te komen om zo naar BVN te kijken.
Ik kijk nu met veel plezier in zeer goede kwaliteit naar BVN.
Ik ontvang BVN in Nakuru, Kenia.

Jaap Schaap
Laatst gewijzigd door jacobschaap op di 09 jul 2013, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
jacobschaap

Berichtdoor will » di 09 jul 2013, 19:19

Hallo Jacob,

Bij de meeste ontvangers heb je een "Blind scan"-mogelijkheid. Hiermee zoekt je ontvanger alle, al-dan-niet FTA, ontvangbare kanalen voor een gegeven satelliet en hoef je zelf niet handmatig transponders toe te voegen. De overbodige kanalen kan je daarna gewoon wissen...

Groet, Will
will

Berichtdoor jacobschaap » di 09 jul 2013, 19:26

Dag Will,

Dat klopt inderdaad.
Ik heb het niet gedaan, omdat het een speciale Zuku ontvanger is die de ontvangst van FTA toestaat.
Door opnieuw alles te laten scannen zou misschien de kanaalindeling anders uitpakken voor Zuku. Daarom maar even met de hand de FTA kanalen van de overige 4 transponders toegevoegd.

Groeten, Jaap
jacobschaap

Terug naar “%s” Afrika