Is our Satelite still up?

Is our Satelite still up?

Berichtdoor fuifnummer » wo 21 feb 2018, 15:21

Since yesterday afternoon we do not have signal. Is this my system or does anyone else have the same issue
fuifnummer

Re: Is our Satelite still up?

Berichtdoor BVN admin » do 22 feb 2018, 09:54

De nieuw gecommuniceerde frequentie 12089 blijkt per 21 februari niet meer beschikbaar te zijn voor BVN, vooralsnog zijn we op de oude frequentie 12076 te ontvangen.

We verzoeken u om de vorige frequentie weer in te stellen, mogelijk staat deze nog in uw ontvanger:

Frequency: 12076 MHz
Polarization: Horizontal
Symbol Rate: 5787
FEC: 3/4

BVN werkt aan een nieuwe oplossing die uiterlijk 1 april beschikbaar zal zijn.
BVN admin
Beheerder

Website: http://www.bvn.tv

Berichtdoor will » do 22 feb 2018, 14:09

Dan maar terug ingesteld op 12076 MHz, met een zeer wisselend signaal op een toch wel bevoordeelde plek vlak op de evenaar. Signal strenght tamelijk hoog, maar quality gaat niet boven de 35, zelfs met een "in de vlugte" uitgelijnde kleine C-bandschotel (2.2 m) en is dus in praktijk onbruikbaar!...
Het enige andere automatisch inscanbaar kanaal is Wegener 12090 V - zonder vast programma, maar met een prachtige 90 en 75 strenght en quality met een 65 cm offset-dish. Alle andere gebruikers -zo'n vijftal kanalen die in december ll. hier nog te ontvangen waren- hebben blijkbaar ondertussen de Eutelsat 113 verlaten. Wisten die misschien meer?
will

Berichtdoor dingo35 » do 22 feb 2018, 15:41

@fuifnummer, bedankt voor de melding, ik was al LNB's aan het vervangen.... Helaas had ik nog geen account op dit forum anders had ik je melding direct kunnen bevestigen vanuit Florida. Het kostte toch weer 18 uur om 'n account te krijgen op dit forum.

@forumbeheerder: misschien kunt u de standaard Captcha functionaliteit van phpBB aanzetten, dan heeft u geen spam en kunnen mensen zich direct aanmelden. Scheelt weer 0,1 fte...

@BVN: we zijn nu al een paar jaar heen en weer aan het switchen tussen de 12076 en de 12089 transponder. Natuurlijk ben ik bekend met de optimalisaties die satelliet-organisaties uitvoeren, en natuurlijk realiseer ik mij dat BVN als kleine partij hierin weinig te zeggen heeft. Maar dat we nu een paar weken na de switch weer terug moeten komt wel heel erg amateuristisch over.

Kunt u misschien de Nederlandse belastingbetaler wat meer melden dan "helaas is de nieuwe frequentie niet meer beschikbaar voor BVN"? Waar is de fout gemaakt? Wie is verantwoordelijk? Hoe gaat dit in de toekomst voorkomen worden?

Dank!
dingo35

Berichtdoor BVN admin » do 22 feb 2018, 16:04

Het is zoals u stelt, we zijn helaas afhankelijk van onze huidige provider v.w.b. de switches.

Hoe gaat dit in de toekomst voorkomen worden?
Vanaf 1 april komt er een betere oplossing en via een andere provider, we zullen hier in de loop van volgende maand over gaan communiceren.
BVN admin
Beheerder

Website: http://www.bvn.tv

Terug naar “%s” Amerika