Slechte ontvangst.

Slechte ontvangst.

Berichtdoor HildeParrel » zo 17 dec 2017, 00:41

Na de laatste storing cq uitval van bvn in november jl, is de ontvangst van bvn slecht. Het beeld staat regelmatig stil.
Wat is er aan de hand. We hebben de schotel al in alle standen gedraaid, maar het beeld blijft regelmatig even stilstaan.
Wat kunnen we hieraan doen, of kan u ee iets aan doen.
Mvg. hilde Parrel vanf Curacao
HildeParrel

Re: Slechte bitstream

Berichtdoor Wilco » zo 17 dec 2017, 05:57

Wij hebben hetzelfde probleem. Ik heb bewust gewacht om het te melden omdat ik wel dacht dat ze BVN het ook wel door hadden daar ze zelf zeggen de boel in de gaten te houden. Niet dus..Het is inmiddels al meer dan 2 weken dat dit probleem speelt.
Het probleem zit in de streaming en heeft niets met de ontvangst te maken. Die ontvangst is echt wel goed. Het beeld valt stil, soms zwart beeld, soms gaat het geluid juist door en valt het beeld stil. Soms wel 1x tot 2x per/minuut. Een andere ontvanger leverde hetzelfde resultaat.
Ik snap echt niet waarom BVN dit zelf niet in de gaten hebben omdat ze mensen in Zuid-Amerika hebben die dit voor hun controleren.
Of de videokwaliteit is te laag zoals het 2 maanden geleden was, of de videokwaliteit is goed maar hapert het beeld regelmatig door de verhoogde data van de bitstream. Daar lijkt het althans op.

Ik lees net dat BVN in Januari het een en ander op gaan lossen voor deze transponder. Dus laten we hopen dat het voorgoed opgelost wordt.

Alvast bedankt.
Wilco

Re: Slechte ontvangst.

Berichtdoor johanr » ma 18 dec 2017, 01:36

Ik ben inmiddels overgeschakeld op een 1.2m dish (van een 31"/78cm), voornamelijk om beter tegen de Oregon regen te kunnen :-)
Mij signaal kwaliteit is van 70% naar 91% gegaan volgens mij prof. meter, dus het light zeker niet aan de schotel, zoals eerder door Home2US werd gesuggereerd.
Hopelijk word dit probleem in januari verholpen...

Johan
johanr

Berichtdoor fuifnummer » di 26 dec 2017, 15:52

Het is gedurende de feestdagen weer wat beter geworden. Het haperen is nu vrijwel weg, nog niet helemaal maar er is mee te leven.
fuifnummer

Berichtdoor johanr » wo 27 dec 2017, 20:02

Sinds enkele dagen voor kerst heb ik geen enkel probleem meer. Een grotere schotel, met veel betere signaal kwalitiet, en volgens mij heeft BVN (of de uploader) de technische mankementen opgelost. Dus over het kerst weekend ongestoord kunnen genieten van de BVN programering.

Johan
johanr

Berichtdoor veenklaa » za 30 dec 2017, 02:25

Helaas hier in Canada nog steeds erg slecht.... met de kerstdagen een paar keer ontvangst gehad en ik kreeg toen het idee dat men de "Bit rate" veranderd had..... Vandaag begon het redelijk..... maar na een 2 uur.... weer weg....
De "Hope Channel" en Esperanza TV.... 100% ....
BVN, en de 2 asiaten... ... geen signaal!

Hopelijk veranderd er echt iets in January.... andere satelliet of andere transponder want de huidige gaat niet (meer) werken voor ons denk ik...

iedereen een goed 2018 gewenst.
veenklaa

Berichtdoor fuifnummer » za 30 dec 2017, 20:05

In Canada moet je echt een flinke dish hebben,
fuifnummer

Berichtdoor veenklaa » za 30 dec 2017, 22:32

En Die grote Dish hebben we.... en perfect uitgericht..... blijft toch erg onregelmatig.
Vandaag overdag ging het erg goed...tja en we we hadden vanmorgen zelfs sneeuw hier en toch beeld!!!
....een paar haperingen maar over het geheel was het veel beter dan de laatste dagen...... t/m 16:01u (Locale tijd)...... als of er iemand een knop om zette.... van high power naar......????
veenklaa

Berichtdoor BVN admin » do 04 jan 2018, 11:34

Beste kijkers,

Vanaf 1 januari 2018 is BVN in Amerika op een nieuw frequentie te ontvangen. Wij adviseren om uw gegevens aan te passen.

De nieuwe ontvangstgegevens zijn:

Satelliet Eutelsat 113 West A
Transponder 19k
Position 113° west
Frequency 12.089 Mhz
Polarization Horizontal
Symbol Rate 13500
System DVB-S
FEC 3/4

Graag horen wij of de ontvangst is verbeterd. Alvast dank!
BVN admin
Beheerder

Website: http://www.bvn.tv

Berichtdoor romain1 » do 04 jan 2018, 22:01

Vandaag december 4 2018 ,de codes verandert op mijn reciever irdeto (home to us) en ook de omega reciever tot nu toe alles goed ,geen pits and pats en freeze het is nu 1 uur pm in usa california , gisteren rond 3 uur begon de misery met de oude settings ,we zullen zien
romain1

Terug naar “%s” Amerika