Waardeloze TRANSPONDER

Waardeloze TRANSPONDER

Berichtdoor JohnCV » zo 05 feb 2017, 21:16

Ik sluit me aan bij anderen zoals Wilco, Stereoplus, Banjoman etc. dat de kwaliteit van ontvangst van SATMEG 6 de laatste paar maanden ook in Denver vaak te wensen overliet en sinds het in gebruik nemen van een andere Transponder een paar dagen geleden op de nieuwe frequentie totaal onmogelijk geworden is. Verbaast me dan ook niet dat onze landgenoten in Canada nog slechter af zijn.

BVN, PLEASE neem kontakt op met de Salelliet jongens en eis een spoedige oplossing. Tot die tijd, hou de oude verbinding in stand. Andere kanalen, als "Hope", "Hwazan" en "Esperanza" werken nog prima.

Mijn schotel staat al optimaal ingesteld ondanks de nabijheid van de "Anik" salelliet. SES was vroeger veel gemakkelijker te vinden en ook beter van kwaliteit.
JohnCV

Re: Waardeloze TRANSPONDER

Berichtdoor Wilco » di 07 feb 2017, 02:39

Omdat ik weinig aan mijn huidige schotel heb en er geen 2e handse 120cm schotels op de lokale markt zijn, en een nieuwe op dit moment onhaalbaar is, heb ik van het weekend mijn 90cm schotel maar aangepast met middelen van thuis zodanig dat ik een vergelijkbare 120cm schotel heb.
Onder normale omstandigheden met betrekking tot het weer heb ik dus nu weer beeld t.o.v. wat bij de 90cm al problematisch was.
Bij slecht weer zoals vannacht en morgen zal het signaal gewoon uitvallen.

Het probleem zit hem ook vooral in het feit dat de satelliet op 113 graden west staat, wat voor ons in Ontario betekend dat het toch al zwakke signaal onder een wel hele schuine hoek staat en dus relatief veel afstand door mogelijke bewolking af moet leggen onderweg. Problemen komen dus ook vaker voor in de winter. Ook al is het bij ons helder kun je toch verzwakking van het signaal hebben in de directe lijn tussen de satelliet boven de evenaar en 3500km ten westen van Ecuador en jouw locatie. Het signaal BVN op die frequentie (KU-Band in het algemeen) kun je vergelijken met licht. Bewolking in die lijn levert dus meteen verzwakking.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel mensen in Noord Amerika naar BVN kijken en hoeveel mensen gedupeerd zijn door het zwakke signaal.

Dus laat hier van je horen hoe je het BVN signaal ervaart, welke maat schotel je hebt en waar je zit in Noord-Amerika.
Wilco

Berichtdoor stereoplus » di 07 feb 2017, 17:27

Ik heb zelf een 1.2M schotel intussen en ook de nieuwe transponder ingesteld maar het signaal laat ng steeds te wensen over.
Gisteren avond een nagenoeg heldere lucht, resultaat geen beeld op de oude transponder en blokkend beeld met wegvallend geluid op de nieuwe transponder.
Bij onze winkel hebben we een 90cm schotel en klanten brengen hun receiver om de nieuwe transponder in te laten stellen maar we moeten na de wijziging op verschillende tijden van de dag scannen om het juiste moment te vinden zodat de zender gevonden word.
stereoplus

Website: http://www.stratford-hd.com

Berichtdoor Wilco » di 14 feb 2017, 17:03

Na het aankaarten bij BVN, lijkt er gehoor te zijn en het probleem van slechte ontvangst nu iets verbetert te zijn.
Het vermogen van de downfeed is iets opgekrikt.
Het signaal is dus inmiddels iets beter. Ik hoop dat andere dat ook ervaren.

BVN bedankt! ;)
Wilco

Berichtdoor sparkycivic » di 14 feb 2017, 23:41

I'm receiving the highest signal level for years, by a small margin. I hope it can be steady on this old satellite for the future...

I continue to hold hope that BVN will decide to add service on another satellite such as Galaxy 19, to restore many viewers lost since 2013 from northern latitudes.
8-)
sparkycivic

Berichtdoor Banjoman » wo 15 feb 2017, 03:48

De nieuwe frequency was de eerste weken zeer slecht maar sinds Vrijdag 10 Feb. is het aanmerkelijk beter.
Banjoman

Berichtdoor dairyfarmer73 » di 21 feb 2017, 14:17

What's the new freq ?
dairyfarmer73

Berichtdoor fuifnummer » wo 01 mar 2017, 15:42

Nu is mijn ontvangst erg goed 79 signal and 70 quality. Dat is veel beter dan ik het ooit gehad heb, ik kan me een quality van 48 herinnneren dat was met mijn kleine schotel nu een 100cm werkt dus veel beter en natuurlijk het feit dat de transponder power is opgeschroeft. Maar ik kan het niet genoeg zeggen BIGGER IS BETTER zoek dus een grotere disk of doe wat Wilco heeft gedaan (hoe wet ik niet, dus Wilco geef ons een uitleg en stuur foto) ga de dish zelf vergroten (lijkt mij moeilijk maar ik sta zeker open om daar wat van te horen.
fuifnummer

Berichtdoor fuifnummer » wo 01 mar 2017, 15:45

Wilco,
Ik ben zeer benieuwd hoe je dat gedaan hebt, en hop dan ook dat je een snelle uitleg kan geven. Stuur fotoos !!! Lijkt mij bijzonder interesant.
F

Omdat ik weinig aan mijn huidige schotel heb en er geen 2e handse 120cm schotels op de lokale markt zijn, en een nieuwe op dit moment onhaalbaar is, heb ik van het weekend mijn 90cm schotel maar aangepast met middelen van thuis zodanig dat ik een vergelijkbare 120cm schotel heb.
Onder normale omstandigheden met betrekking tot het weer heb ik dus nu weer beeld t.o.v. wat bij de 90cm al problematisch was.
Bij slecht weer zoals vannacht en morgen zal het signaal gewoon uitvallen.

Het probleem zit hem ook vooral in het feit dat de satelliet op 113 graden west staat, wat voor ons in Ontario betekend dat het toch al zwakke signaal onder een wel hele schuine hoek staat en dus relatief veel afstand door mogelijke bewolking af moet leggen onderweg. Problemen komen dus ook vaker voor in de winter. Ook al is het bij ons helder kun je toch verzwakking van het signaal hebben in de directe lijn tussen de satelliet boven de evenaar en 3500km ten westen van Ecuador en jouw locatie. Het signaal BVN op die frequentie (KU-Band in het algemeen) kun je vergelijken met licht. Bewolking in die lijn levert dus meteen verzwakking.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel mensen in Noord Amerika naar BVN kijken en hoeveel mensen gedupeerd zijn door het zwakke signaal.

Dus laat hier van je horen hoe je het BVN signaal ervaart, welke maat schotel je hebt en waar je zit in Noord-Amerika.
fuifnummer

Berichtdoor Banjoman » wo 05 apr 2017, 22:15

Sinds de derde week van Feb. is mijn signaal zeer sterk. Ik was op zoek naar een grotere schotel, maar had nog niets gevonden.
als het signaal zo blijft, is een andere schotel niet nodig. Kwaliteit is nu steeds tussen de 70 en 90. Dat is gelijk aan Galaxy 19.
Bedankt BVN, HOUDEN ZO!!
Banjoman

Terug naar “%s” Amerika