Slechte ontvangst

Re: Slechte ontvangst

Berichtdoor Banjoman » do 21 jan 2016, 17:17

HOERA!!!!
Banjoman

Berichtdoor jw » do 21 jan 2016, 21:02

Lieve BVN Admin, de klachten komen vrijwel allemaal uit gebieden die op het randje van (normale) ontvangst zijn. Net zoals in Europa en de rest van de wereld is de ontvangst van horizontaal gemoduleerde frequenties in gebieden op het randje zitten kritisch. Dus ook in Canada.

Als dan, zoals op dit forum gesuggereerd is, de satelliet aan het driften is - en dat gebeurt meer dan men zou denken - dan merken de kijkers in gebieden met een relatief sterk signaal niet veel of niets van. Een halve graad of zelfs minder verschil maakt daar niets/niet veel uit ... maar voor die kijkers die op het randje zitten zal het een wereld van verschil uitmaken.

Klusje voor distributie :) ?
jw

Berichtdoor kabouter123 » ma 25 jan 2016, 16:27

Zonder enige veranderingen te maken aan de schotel, heb ik de laaste paar dagen weer BVN ontvangen.Dus het zag er naar uit dat iets verkeert was met de satelliet transponder. Het is maar goed dat ik niets aan de schotel gemonteerd heb. Mijn woonplaats is omstreeks Toronto Canada om anderen te laten weten vanwaar ik het signaal weer ontvangen heb. Hoewel, het signaal af en toe zwak is krijg ik in ieder geval weer ontvangst. BVN nog hartelijke dank. .
kabouter123

Berichtdoor kabouter123 » di 26 jan 2016, 15:22

Helaas heb ik te vlug gereageerd, het BVN signaal omstreeks Toronto Canada is weer verloren, terwijl de HOPE kanaal van dezelfde satelliet erg sterk doorkomt. Er is iets verkeert, waarom een kanaal wel goed kan ontvangen en BVN niet? Het ziet er naar uit dat BVN iiets moet veranderen.
kabouter123

Berichtdoor Jaapbvn » zo 07 feb 2016, 23:18

Het is bekend dat sinds enige tijd kijkers in Noord-Amerika te kampen hebben met ontvangstproblemen van het BVN-signaal.

BVN is nu aan het onderzoeken waar dit probleem vandaan komt en hoe we het zo spoedig mogelijk kunnen oplossen. Wij hopen op uw begrip hiervoor. Excuses voor het ongemak.
Geachte BVN
Inderdaad was BVN zwak dit jaar. Maar het antwoord is "Neem een grotere disk" Ik ben van de geadviseerde 70 cm naar 90 cm gegaan en sindsdien is de ontvangst heel goed.

Dus the Transponder is gewoon zwak en dat is op te lossen door geen 70 cm maar 90 cm disk aan te raden.
Jaapbvn

Berichtdoor Wilco » za 04 feb 2017, 06:56

Ik zit een uur boven Toronto en door de wijzinging in frequentie naar 12076 is het nog slechter geworden dan dat het al was en dat was al niet best. Mijn 90cm schotel staat op 3m van de tv om de kabelverliezen tot het minimum te beperken. De oude frequentie is nog actief en daar is het signaal ietsje beter en heb daar meestal beeld. Maar de nieuwe frequentie is echt zwakker en hen dus nauwelijks beeld. Ja het antwoord is een een grotere schotel maar ik blijf aan het investeren en dus weer $145 + tax. Iedere wijziging door BVN resulteerd in een verslechtering helaas. Ik hoop echt dat BVN in de nabije toekomst een betere satelliet kan gaan kiezen met wat meer vermogen of een betere footprint. Misschien kun je vragen of Mexico dit kan gaan betalen :lol:
Wilco

Berichtdoor Banjoman » zo 05 feb 2017, 03:00

Ik woon dicht bij Hamilton, Ontario en de ontvangst is hier ook slecht.
De oude instelling is de laatste tijd zeer slecht, en de niewe nog slechter.
Mijn eerste dish was geinstalleerd Feb, 5 2005. 32 inch. ontvangst was super.
tweede dish, vanwege verandering naar deze sateliet, was 36 inch ontvangst was redelijk.
twee jaar geleden veranderde de fequency en werd de ontvangst weer heel slecht.
Ben toen naar een 40 inch dish gegaan, ontvangst redelijk goed.
Sinds het begin van de winter is het signaal steeds slechter geworden. niet alleen van mij,
maar ook van alle anderen hier in de omgeving.
Nu weer naar een andere frequency, en weer is het signaal minder sterk.
Waarom??
Banjoman

Berichtdoor fuifnummer » zo 05 feb 2017, 17:00

Ik vertel BVN al jaren dat ze naar een andere sateliet moeten gaan, helaas is er geen die en zuid en noord amarica bestrijkt. Dus dan zouden ze naar twee satelieten moeten gaan en dat zal wel te duur zijn. Galaxy 19 heeft een hele sterke zend capaciteit die je met een lucifer doosje al kunt ontvangen. Zelfs de meest arme landen senden via Galaxy 19 dat is nog het meest onbegrijpelijke wetende dat Nederland een van de rijkste landen ter wereld is. Ik pak daar zo een paar honderd kanalen met een klein dishje en hij is ook veel makkelijker uit te richten met die sterke transponders.

Maar als je van een 36" naar een 40" gaat vergroot je de dish maar een klein beetje. Ik begrijp wel dat het waarschijnlijk moeilijk is
om een nog grotere te plaatsen maar ik had toch direct een aanzienlijk grotere dish gezocht. 4" is een te klein verschil als je op de rand van het send gebied zit.

Anyway in jullie geval zou ik ws mijn geld stoppen in een snelle internet verbinding en dan daar maar gaan kijken. Helaas is het 1 stream die niet is afgestemt op de regio. Maar misschien kun je de programma's op de een of andere manier tapen en dan afstemmen op je dag. Het is allemaal reuze irritant maar het is niet anders Sorry
fuifnummer

Terug naar “%s” Amerika