West Canada - Calgary - geen ontvangst sinds 3 nov.

West Canada - Calgary - geen ontvangst sinds 3 nov.

Berichtdoor Nhuylebroeck » za 28 nov 2015, 15:39

Hallo mensen van BVN,
Ik wil jullie toch graag op de hoogte stellen dat er nu al een drietal weken helemaal geen ontvangst meer is.
Gewoon zwart beeld.
Is die sateliet weer veranderd? Hebben alles aangepast in Januari 2015.
Zijn er nog mensen met dezelfde problemen?
Grtjes, Nadine
Nhuylebroeck

Re: West Canada - Calgary - geen ontvangst sinds 3 nov.

Berichtdoor will » zo 29 nov 2015, 00:35

Hallo Nadine,
Hier in Quito is alles normaal: signaalsterkte 90%, kwaliteit 75% bij tamelijk overtrokken en regenachtig weer en dus naar omstandigheden zeer goed signaal! Laatste weken geen signal outage of groene blokjes gehad...

Saludos, Will
will

Berichtdoor fuifnummer » do 17 dec 2015, 01:07

Bij ons is het ook pet, het grappige is dat het Hope Channel and Esperanza het prima doen. We moeten blijven zieltjes winnen.... :evil:
fuifnummer

Berichtdoor jw » do 17 dec 2015, 11:41

Die twee, fuif, zitten op een andere transponder, 11994V. BVN zit op 12089H samen met vijf Chinese zenders. Hoe zit het met de ontvangst van die zenders?
jw

Berichtdoor fuifnummer » do 17 dec 2015, 23:30

Die twee, fuif, zitten op een andere transponder, 11994V. BVN zit op 12089H samen met vijf Chinese zenders. Hoe zit het met de ontvangst van die zenders?
Ja die zijn ook slecht. Ik snap niet good waarom de ene transponder het good doed and de andere niet?
fuifnummer

Berichtdoor jw » vr 18 dec 2015, 20:21

Het is natuurlijk mogelijk dat er een verschil is in het vermogen tussen de ene transponder en de andere maar dat verschil zal kein zijn, te klein voor de verschillen die je noemt. Er moet dus iets anders zijn. De frequencies liggen heel dicht bij elkaar dus dat is ook onwaarschijnlijk. Blijft over de polariteit, Hope Channel en Esperanza Verticaal en BVN en China Horizontaal. Op zich hoeft dat geen verschil te maken in signaalsterkte maar wel in kwaliteit. Als de LNB niet perfect gedraaid staat kan dat invloed hebben op een verticaal hogere kwaliteit dat horizontaal, vice versa.

Ik merkte dat een jaar geleden toe de Engelse TV, BBC en ITV naar een nieuwe satelliet verhuisden met een hele nauwe footprint op het Verenigd Koninkrijk. De ontvangst hier in Spanje verdween.
Door toch maar weer eens het dak op te gaan en nog eens gedraaid en gezocht waren de BBC en ITV er weer. Welliswaar zeer gevoelig voor weersomstandigheden, meer dan lichte bewolking en weg, maar toch, welliswaar geen HD maar ja, in het land der binden is éénoog koning, toch?
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor fuifnummer » vr 18 dec 2015, 22:11

Beeld is nu totaal zwart..?
fuifnummer

Berichtdoor Nhuylebroeck » za 19 dec 2015, 03:30

Hallo,
Weer een update vanuit Calgary, nog steeds GEEN ontvangst.
Ik kijk dan maar naar mijn soap THUIS via BVNLive.
Het rare is wel, dat die soap elke dag van uur veranderd. Eerst was het 9.25 am of 9.25 pm, ondertussen is die om 10 am of 10 pm. Ik begrijp niet waarom het uur steeds veranderd. kan iemand dat verklaren?
Prettige feestdagen allemaal,
Nhuylebroeck

Terug naar “%s” Amerika