Dagelijks wegvallen signaal

Re: Dagelijks wegvallen signaal

Berichtdoor Banjoman » vr 25 dec 2015, 03:55

Vandaag een prachtige heldere hemel en toch was het steeds weer mis met BVN. Signaal valt van 70 tot 5. Hop channel OK de gehele dag.
Banjoman

Berichtdoor fuifnummer » do 31 dec 2015, 00:55

Bij ons is het ook al een week weg sinds de regen is gekomen. Morgen schijnt het beter te worden en ben ik aan het re-pointen.

De god kanalen (vertikaal) komen prima binnen. Ik snap hier werkelijk niets van en BVN laat zich nooit uit over waarom ze deze beroerde setuo hebben gekozen.

Galaxy 19 komt keihard binnen en zo ook andere satelieten, wat het toch is met BVN ik weet het niet. Het zou toch echt goed zijn als we de achtergrond van hun keuzes wisten, als het een geld kwestie is dan weet ik zeker dat de mensen zouden betalen.

Helaas durft BNV dit niet publiekelijk te zeggen.

Anyway het internet komt al dichterbij met de live stream. Nu moet BVN alleen nog uitzoeken hoe ze de stream kunnen timen naar de locatie en dan kunnen we die boel van het dak of schroeven.

F
fuifnummer

Berichtdoor jw » do 31 dec 2015, 17:51

Dat er een verschil is tussen de ontvangst kwaliteit tussen horizontale en vertikale polarisatie kan verorrzaakt worden door een niet perfect gedraaide LNB. Het luistert heel nauw.
jw

Berichtdoor fuifnummer » vr 01 jan 2016, 23:49

Dat er een verschil is tussen de ontvangst kwaliteit tussen horizontale en vertikale polarisatie kan verorrzaakt worden door een niet perfect gedraaide LNB. Het luistert heel nauw.
Ja dat is correct en ik heb het in de best mogelijke positie (hoger gaat de qa gewoon niet).
fuifnummer

Berichtdoor Banjoman » za 02 jan 2016, 03:33

Ben vaak het dak op geweest met mijn meter, alles geprobeerd maar steeds het zelfde resultaat.
30 Dec. s'morgens was BVN 68 procent, het beeld was goed. s'middags 10 procent, geen beeld. s'avonds 90 procent, goed beeld.
De zender op de verticale transponder was de gehele dag 69 procent. met een goed beeld.
DAT MOET AAN DE SATELIET LIGGEN!!

Ik wens een ieder het allerbeste in het Nieuwe Jaar.
Banjoman

Berichtdoor jw » za 02 jan 2016, 23:02

Ik heb weinig tijd dus ik schrijf een lang verhaal ...

Die verschillen doen zich vaker voor als je op de rand of over de rand van de footprint zit.

Ik kan jullie situatie natuurlijk niet reproduceren maar ik maak hier in Spanje ongeveer hetzelfde mee met de ontvangst van BBC en ITV, de Britse TV. Die zenders zitten sinds ruim een jaar op Astra 28.2, 2e, 2f en 2g met een kleine footprint gericht op Groot Brittanië en Ierland.

http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Astra-2G-UK.html

De ontvangst is, dat zal duidelijk zijn, problematisch. En dat uit zich onmiddelijk in het verschil tussen de signaal kwaliteit tussen horizontaal en vertikaal en de tijd van de dag. Nog afgezien van de atmosferische omstandigheden.

In de morgen, tot zo'n uur of 11 gaat alles goed tot en met bewolkt. Later in de middag, zo ront vijf uur is het aanmerkelijk minder en vallen de zenders met horizontale polarisatie als eersten weg. 's-Avonds, pak weg vanaf een uur of 10 zijn die zenders weer terug. Zie de paralel met de ontvangst van BVN in Canada.

Net als fuif heb ik tot het bittere einde geprobeerd de situatie te verbeteren maar zonder resultaat. Alles gedraaid met minder dan een milimeter, alle kabels vernieuwd, alle connectoren vernieuwd, alle kabels beschermd door buizen om ze tegen de zon te beschermen. Op een gegeven moment houdt het op.

En een 2,5 tot 3 meter schotel is me nu net iets teveel van het goede.
jw

Terug naar “%s” Amerika