Slechte ontvangst

Slechte ontvangst

Berichtdoor kabouter123 » vr 23 jan 2015, 17:12

Ik woon in de omgeving van Toronto Canada. Na de transponder verandering op January 2 2015 en de receiver opnieuw opgenomen te hebben, ging de ontvangst van redelijke tot slecht. Zelfs met goed weer is het niet mogelijk om BVN to ontvangen. BVN liet ons weten op de website dat ze onverwachts te horen kregen dat de transponder verandered was. Ik weet wat overeenkomst BVN heeft, maar als BVN voor het gebruik van de sateliet betaalt dan zou BVN meer controle moeten hebben. Ik denk dat de lopende transponder van slechte kwalitteit is want soms krijg ik redelijke ontvangs en zonder weer verandering gaat het weer slechter. Ik weet niet of anderen hetzelfde probleem hebben.
kabouter123

Re: Slechte ontvangst

Berichtdoor kabouter123 » vr 23 jan 2015, 17:19

Een correctie op m'n laatste bericht. had moeten luiden dat ik niet weet wat voor overeenkomst BVN heeft met de sateliet provider.
kabouter123

Berichtdoor kabouter123 » za 24 jan 2015, 21:42

Na het besteden van een lange tijd met het herstellen van de satelliet schotel, ben ik er uit eindelijk in geslaagd om BVN weer te ontvangen. Mijn excuses voor het vorige bericht van slechte ontvangst.
kabouter123

Berichtdoor jw » zo 25 jan 2015, 21:39

Het is op dit forum al vaak aan de orde geweest, niet alle frequenties komen even sterk door en waar bij de ene frequentie het signaal bij een zekere schotel afstelling nog voldoende was voor een redelijk goede ontvangst kan dat bij een andere frequentie net niet meer het geval zijn. Goed dat het weer opgelost is.
jw

Berichtdoor kkliem123 » ma 26 jan 2015, 02:59

Het is op dit forum al vaak aan de orde geweest, niet alle frequenties komen even sterk door en waar bij de ene frequentie het signaal bij een zekere schotel afstelling nog voldoende was voor een redelijk goede ontvangst kan dat bij een andere frequentie net niet meer het geval zijn. Goed dat het weer opgelost is.

Het signal in vancouver bc is ook een stuk minder. Since deze week ben ik het signal kwijt. Ik moet nog beter instellen...
kkliem123

Berichtdoor Nova2015 » do 29 jan 2015, 02:19

Helaas is het signaal in de laatste 3 weken ook sterk vemindert hier in Nova Scotia.
Wat voordien een 40 tot 50% signaal was is achteruit gegaan naar 20 to 40% zo als het weer maar iets slechter is geen signaal.
Myn dish is ongeveer 1 meter maar het blijkt dat Eutelsat 113 geen sterk signaal naar Canada heeft, we zitten net aan de uiterste rand.
Hopelijk is dit een tijdelijke situatie, de vroegere satelieten, Telstar 12 en SES6 waren veel sterker en waren er geen ontvangst problemen.
Nova2015

Berichtdoor dairyfarmer73 » do 29 jan 2015, 14:08

reception is terrible, bvn what's going on???
dairyfarmer73

Berichtdoor Banjoman » ma 02 feb 2015, 19:21

Ons signaal hier in Zuid Ontario is zeer slecht sinds het begin van het nieuwe jaar.
Had geen probleem met opnieuw instellen van tranponder
Opnieuw instellen van de schotel hielp niets. De qualiteit is verminderd bij 50 procent.
Nieuwe LNB hielp ook niet.
Ik weet van 5 andere families hier in de omgeving van Brantford, en die hebben allemaal de zelfde problemen.
Ik hoop dat er spoedig verbetering komt
Banjoman

Berichtdoor Pebe » ma 02 feb 2015, 19:57

Ook wij hebben slechte ontvangst hier in Texas sinds de veranderingen hebben plaatsgevonden op 2 januari jl. Zoals vandaag heb ik op alle FTA kanalen, die op deze frequentie zijn te vinden,(inclusief BVN!) , een signal van 90 en een quality van 38. Op alle kanalen is er beeld, behalve die van BVN. De eerste aantal dagen, na de veranderingen, was de ontvangst goed, maar daarna werd het steeds minder. Of we hebben wel beeld, dat constant blijft haken, of helemaal geen beeld. Of het gaat een gedeelte van de dag goed en dan 's avonds weer niet. Inmiddels al twee emails (via contactformulier en gewone email) naar de provider (Home2us) verstuurd maar tot nu toe geen antwoord kregen. Bellen met dit bedrijf heeft volgens mij weinig nut. Email van BVN terug gekregen dat het misschien komt dat de apparatuur verouderd is, omdat de synchronisatie niet goed is (lipsync). Alleen de receiver die ik heb, is nog niet zo oud (Full HD - Sat1-IR) Er zijn er hier meer mensen in de buurt die er over klagen.
Ook wij hadden geen problemen om de nieuwe frequenties te veranderen. Inmiddels heb ook ik een nieuwe LNB besteld, maar zoals ik lees in eerdere berichten zal denk ik dit ook weinig uitmaken. Op dezelfde sateliet heb ik nog een ander FTA toegevoegd (Esperanza), gewoon om uit te proberen en daar heb ik een prima ontvangst op (signal 89 en quality 41)

Overigens de andere FTA kanalen, die ik op deze frequentie ontvang, zijn GTV, DA-A1, HWAZAN, MACTV en komen binnen via de provider ADTH. BVN komt binnen via Home2Us (bij ons dan) en die geeft dus problemen.

Zou fijn zijn als er meer duidelijk komt.
Pebe

Berichtdoor dairyfarmer73 » di 03 feb 2015, 00:36

I have at least 50 people here, some still work while others are either breaking up or are gone completely, playing with the dish or changing lnb's don't help. The signal has become very weak!!! They should have never switched to this sat, it's old and outdated, only has a few ch left on it, should have stayed on galaxy 25, I see a change coming soon
dairyfarmer73

Terug naar “%s” Amerika