ontvangst

satelite change

Berichtdoor annekerients » zo 20 okt 2013, 18:34

Changing satelite to satmex 6 receiver can't find satellite What to do
annekerients

Re: ontvangst

Berichtdoor jw » zo 20 okt 2013, 19:31

Is your dish pointed at Satmex6?
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor annekerients » ma 21 okt 2013, 21:41

Is your dish pointed at Satmex6?
Sorry ,
ontario kitchner
annekerients

Re: satelite change

Berichtdoor jw » di 22 okt 2013, 13:53

Changing satelite to satmex 6 receiver can't find satellite What to do
"receiver can't find satellite" can either mean Satmex6 is not programmed in your receiver or, your dish is not seeing that satellite. Or even both.
If Satmex6 is not yet programmed in your receiver you have to set-up a new satellite and name it satmex6. See your receiver's user manual on how to do this.
Now check if your dish is actually looking at Satmex6. If you have only one dish with only one LNB and you are still receiving BVN your dish is looking at SES1 at 101 degrees West and needs to be turned a bit to the West to look at Satmex6 at 113 degrees West. Also the elevation of the dish needs to be changed a bit as well as the skew angle of the LNB. Your correct data for Kitchner are Azimuth (magnetic) 232.5 degrees, elevation 30.2 degrees and LNB skew 29.6 degrees.
You have a weak signal of only 45 dBW in Kitchner so you need a dish of at least 85 cm but a 1 meter one will give you a much better and much more reliable reception. Have a look at dishpointer.com and satbeams.com.
A satfinder makes the whole thing a lot easier, even the cheapest ones will do when you only have to use it once.

Once your dish is correctly positioned do a channel search on your Satmex6 satellite and BVN will turn up almost at the end of the list. Goto lyngsat.com/SatMex-6.html for the Satmex6 channel list.

Once upon a time there I had a thread here (in Dutch) explaining the whole process is easy steps but that one has gone to make room for the VRT Radio announcement.
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor fuifnummer » wo 13 nov 2013, 02:20

See here a good youtube about setting up a dish: https://www.youtube.com/watch?v=_gTeQ1UhQek
Zie hier een goede youtube over hoe een dish op te zetten: https://www.youtube.com/watch?v=_gTeQ1UhQek
fuifnummer

Berichtdoor laurensh » wo 07 jan 2015, 02:48

in Amerika, Satmex6.
De afgelopen dagen steeds minder ontvangst, nu nog maar 50% quality (dus geen groen).
We zitten in Zuid Arizona dus redelijk dichtbij satelliet.
Kabel doorgemeten, is goed. Nieuwe aansluitingen gemaakt met schoon stuk kabel.
Waardoor kan het plotseling zo zijn dat er niet voldoende ontvangst is om beeld te krijgen?
Ik heb een andere LNB geprobeerd, die komt ook niet verder dan 50%.
laurensh

Berichtdoor BVN admin » wo 07 jan 2015, 08:52

Sinds 2 januari 2015 zijn de frequentie en symbol rate van BVN gewijzigd.

De nieuwe ontvangstgegevens (parameters) zijn:
Frequentie: 12089 MHz (of 12.089 GHz)
Symbol Rate: 11.719 Msps
FEC (is ongewijzigd): 3/4
Polarisatie (is ongewijzigd): Horizontaal
Satelliet (is ongewijzigd): heet nu Eutelsat 113 West A i.p.v. SatMex 6
Positie (is ongewijzgd): 113 graden West

U dient uw satellietontvanger opnieuw in te stellen. Kijk voor meer informatie op: http://www.bvn.tv/ontvangst.
BVN admin
Beheerder

Website: http://www.bvn.tv

Berichtdoor laurensh » wo 07 jan 2015, 22:44

Ik krijg geen nieuwe naam te zien in de Sat list. Het blijft Satmex6.
Ik heb de frequenty handmatig ingesteld op 12089 en de symbolrate op 11.719, maar bij een zoekopdracht vindt hij hem niet.
Het vreemde is dat als ik op manual search zoek, wat ik altijd gebruik omdat ik regelmatig van plaats verander met mijn camper, dat ik dan weer de oude waarden, die behoren bij de Satmex6, terug zie : 12080 en 25635.
Ik kan ze daar niet veranderen naar de waarden die ik heb ingevoerd toen ik het gele knopje gebruikte ( manual: add TP), als ik weer naar die 'add TP ga, dan zie ik wel de nieuw ingevoerde waarden.
Tussen haakjes, ik heb ook steeds de ontvanger minstens 60 sec uitgezet en de ontvanger van te voren in network search gezet.

Er is nog iets vreemds...
Als de ontvanger op de oude waarden staat zie ik bij verschillende satellieten een maximale Quality van 46%, zodra ik overschakel naar die nieuwe waarden wordt die waarde 9%.

Dus met de nieuwe waarden krijg ik op geen enkele satelliet een betere ontvangst dan 12% Met de oude instellingen heb ik verschillende satellieten op 46-49%

Ik ben al uren bezig geweest en zie geen oplossong :(
Misschien iemand op het Forum?
laurensh

Berichtdoor jw » vr 09 jan 2015, 22:13

Jekrijgt geen nieuwe naam te zien omdat je ontvanger de nieuwe naam niet kent maar dat maakt in principe niets uit. Wat wel iets uitmaakt is dat je een ontvangst kwaliteit hebt van zo'n 50%. Dat wijst erop dat je schotel en LNB volledig fout staan afgesteld.
jw

Berichtdoor laurensh » wo 14 jan 2015, 00:46

Vandaag een nieuwe LNB gekocht. En gelukkig had ik toen snel de Satmex 6 satelliet. Toen heb ik de nieuwe waarden toegevoed en had ik de BVN te pakken. Gelukkig :)
laurensh

Terug naar “%s” Amerika