Soms geen ontvangst via Astra.

Soms geen ontvangst via Astra.

Berichtdoor Gejo » wo 09 apr 2014, 12:54

Hallo.
Ik heb een paar jaren geleden al eerder wat geplaatst over dit onderwerp.
Mijn lokatie is St. Johann in Tirol. Heb mijn schotel optimaal uitgericht en ontvang de vrije kanalen.
Ik kijk meestal BVN na 22.00 uur voor nieuwsuur/ sport en Paul en Witteman.
Ik klaag niet over frequentiewijzigingen, maar alleen om het feit dat ik regelmatig geen beeld heb met de mededeling op mijn tv. (Signalfehler) Alle andere vrije kanalen kan ik dan normaal ontvangen DL 1 en 2, Sat1 Vox RTL 2 enz. Niet ééntje ontbreekt. Alleen BVN niet. Meestal duurt dit uren voordat ik weer ontvangst heb. Vanochtend de uitzendingen weer bekeken zonder enig probleem.
Ik heb jaren terug de vraag gesteld of er met verschillende vermogens in, met name downstream, wordt gewerkt.
Alhoewel op Duitse forums geklaagt wordt dat DL1 en 2 zwakker zijn dan b.v. VOX en Sat1 zijn die bij mij altijd goed te ontvangen (Behoudens zeer sterke sneeuwval natuurlijk)
Alleen ik heb juist problemen met BVN.
Hieronder een soortgelijk probleem uit een Duits forum:

seit einigen Tagen habe ich ein kurioses Problem beim Empfang einiger Sender: Nach ~20:30 Uhr sind Sender auf Transponder 50 (ARD HD, ZDF HD, arte HD) nicht mehr zu empfangen, nach ~22:30 verabschieden sich langsam auch Sender des Transponders 20 (z.B. Sat1). Genau bis zum nächsten Morgen, denn dann läuft der Empfang wieder reibungslos.

Was schon versucht wurde / Welche Fehlerquellen ausgeschlossen wurden:
- Firmware Update des Receivers ("Avanit SHD3")
- Störung durch CB-Funk / DECT.

Dus ik ben (gelukkig) niet de enige en ik heb dit alleen bij BVN.
Hartelijke groeten en veel succes.
Gejo Alberts, St. Johann in Tirol
Gejo

Terug naar “%s” Europa