Geen BVN meer op KabelBW

Geen BVN meer op KabelBW

Berichtdoor margatv » vr 04 apr 2014, 09:07

Help, sinds 3 april kan ik via KabelBW geen BVN meer ontvangen!
Bij navraag bij KabelBW kreeg ik te horen, dat BVN naar PayTV over wil gaan.
Is dit waar?
margatv

Re: Geen BVN meer op KabelBW

Berichtdoor BVN distributie » ma 07 apr 2014, 11:59

Wij hebben getracht contact op te nemen met KabelBW, maar dat is vanuit Nederland lastig omdat men met lokale nummers werkt en/of contactformulieren gebruiken die niet werken. Verzoek is dan ook om KabelBW nogmaals te benaderen en te benadrukken dat BVN-TV géén betaalzender is geworden en dat er bij BVN niets is gewijzigd. Wij kunnen dus gewoon door KabelBW overgenomen worden.
BVN distributie

Berichtdoor jw » ma 07 apr 2014, 18:26

Tel.: +49.1806888150
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor JayRayEmdenDE » di 08 apr 2014, 11:11

Ik ben (op dit moment) gelukkig klant van Kabel Deutschland waar op dit moment (maar wie weet hoe lang) bvn perfect wordt doorgegeven - sinds enkele weken zelfs voor de eerste keer met EPG!
Maar als kabel-geinteresseerde kan ik je en bvn tenminste mededelen en erop attend maken dat begin april KabelBW een grote reorganisatie van het netwerk heeft doorgevoerd waardoor er vele programma's zijn verdwenen omdat er 6 kanalen niet meer voor digitale tv en radio maar voortaan voor snel internet en video on demand worden gebruikt! Daardoor is het programmaaanbod van KabelBW niet meer zo interessant en voor Duitse maatstaven outstanding als vroeger. Het is dus geen vergissing maar een bewuste keuze van KabelBW welke programma's er uit te gooien. Zelfs de programma's uit Zwitserland en Oostenrijk zijn niet meer in heel Baden-Württemberg maar alleen nog maar in netten nabij de grens te ontvangen! - En dat wil iets zeggen!
Wie weet wat bvn kan bereiken om dat te veranderen! Veel geluk!
JayRayEmdenDE

Berichtdoor JayRayEmdenDE » di 08 apr 2014, 14:37

De actuele lijst van digitale programma's bij KabelBW per kanaal:
http://www.unitymedia-kabelbw-helpdesk.de/
--->Baden-Württemberg --->TV-Senderbelegungen: Digitales TV

De veranderingen van begin april (130 MHz is het kanaal met regionaal verschillende programma's):
http://www.unitymedia-kabelbw-helpdesk. ... ge-log.pdf
JayRayEmdenDE

Berichtdoor Anneke123 » vr 11 apr 2014, 13:31

Reden is, zegt men zelf, de overname door Unitymedia, waarop men de programma's van deze "moeder" overneemt en daar zit BVN gek genoeg niet bij.

Ik ben daar woedend over. Onderstaand brief die ik vorige week aan de Vorsitzende persoonlijk heb geschreven. Ik heb nog geen antwoord, volgende week volgt dan een aangetekend rappel.Er is geen enkele reden om BVN niet door te geven, ze hoevben alleen maar een knop terug om te draaien...

Hoe meer mensen een vergelijkbare brief sturen hoe beter !

Groet, Frank de Munnik :evil:

Hernn L. Schüler Persönlich
Kabel BW GmbH
Im Breitspiel 2-4

69126 Heidelberg

Kornwestheim, 02. April 2014

Betrifft : Ein wichter Schritt...
Kornwestheim, 2. April 2014
Sehr geehrter Herrn Schüler,
ich bin ein Niederländer die seit zwei Jaheren in Kornwestheim wohnt und in Stuttgart einen selbständigen Betrieb führt.
Es gefällt mir gut in Deutschland; viele Dinge sind besser geregelt als in Holland. Ich fühl mich hier zu Hause.
Aber, es gibt Momente, dass man doch gerne noch een kleine link mit dem Vaterland hat:
Zum Beispiel am Montagmorgen mit Studio Sport, mit Zusammenfassungen der Eredivisie Fußball. Und eigentlich jeden morgen wenn ich aus meiner Nachtschicht nach Hause komme mit Holland’s populärster Sendung DWDD.
Daneben war ich sehr froh, dass ich Ende letzten Jahres Kunde bei Kabel BW geworden bin, weil die Internetverbindung tatsächlich sehr schnell ist.
Sie denken jetz: schön, ein zufriedener Kunde, wir machen es gut bei Kabel BW.
Nein, falsch.
Ich zitiere aus Ihrer E-Mail wo gesagt wird, dass alles besser wird : „Wir wünschen Ihnen weiterhin viel Freude bei der Nutzung unserer Angebote.“
Wieder nein.
Wo ist mein TV-Sender BVN ???

Ich habe meinen Kontakt mit dem Vaterland verloren, kann keinen Fußball mehr anschauen!
Woher ich das weiß : Ich habe 45 Minuten lang am Telefon verbracht mit am Ende sechs (!) von Ihren Service(?) Beratern. Mit einer ganz normalen Frage: Wo ist mein Sender seit Ihrer Verbesserung vom 1. April ?
„Oh, dann verbinde ich Sie mit einem Techniker…“, Verbindung unterbrochen..und wieder und wieder.
Die doch ganz einfache Frage : Gibt es jemanden, der mir erklären kann warum, war nicht zu beantworten oder man hatte kein Lust, das auszusuchen.
Meine Morgen sind jetzt traurig, sicher am Montag Morgen, wenn Feyenoord gewonnen hat (und so viel ist dass leider auch wieder nicht...so das will man nicht vermissen). Anschauen kann ich es nicht mehr...
Eine Vorankündigung, wie sich die Senderliste ändern würde, war der Email leider nicht angeschlossen, sonst hätten wir Niederländischen Kunden in jedem Fall noch protestieren können.
Hätte ich letzten November gewusst, dass Sie vornehmen, BVN aus Ihrer Liste zu nehmen, wäre ich überhaupt kein Kunde geworden. Dass Sie diese Sender angeboten haben, war da ein wichtiges Argument.
Haben Sie - anders als Ihre Service Berater -dann für mich mindenstens eine Antwort, warum der einzige Niederländische Sender aus Ihrem Angebot genommen wurde? Und „wir haben eine Fusion, d.h. wir folgen dem Angebot unseres Partners“ finde ich keine Antwort.
Sie haben jetzt ohne Überlegung – einseitig - unseren Vertrag geändert. Das kann nicht sein.
Ich behalte mir dann auch das Recht vor, ab 1. April 2014 nicht mehr für den Fernsehenteil meines Vertrages zu zahlen, weil Sie mir nicht liefern was mir zugesagt war.
Hoffentlich höre ich schnell etwas von Ihnen. Geben Sie mir bitte meinen Sender zurück.
Ich gebrauche die Wartezeit, um nach Alternativen zu suchen für mein TV-Angebot.
In Erwartung Ihrer Antwort,
mit freundlichen Grüßen

Frank de Munnik

Kundennummer : xxx
Anneke123

Berichtdoor idda » ma 14 apr 2014, 17:47

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn gebruikersnaam is idda.
Ik had verwacht dat BVN zou verdwijnen toen ik horde dat KBW is overgenomen van Unity Media. Hetzelfde gebeurde in Hessen en Nordrhein-Westfalen.
Op aanvvraag aan de service van KBW kreeg ik alleen standard antwoorden. Nu heb ik ook een brief gestuurd aan de Vorsitzende van KBW. Ik ben Duitse en sinds 2 jaar kijk ik dagelijks BVN. BVN heeft me geholpen mijn Nederlands te verbeteren. Ik hope dat nog meer mensen aan BVN schrijven.
Groet, idda
idda

Berichtdoor margatv » di 15 apr 2014, 12:30

Na het verkeerde telefonische antwoord betr. Pay-TV ( zie bovenstaande reactie van 4.4.14) kreeg ik op mijn email-aanvraag ook een standaardantwoord: ,Im Zuge der Umstellung ist es zu einer Abschaltung einzelner frei empfangbare TV-Sender wie BVN gekommen'
Op mijn vraag per email of KabelBW me hiermee aanbeveelt bij KabelBW op te zeggen en een schotel te installeren zodat ik BVN kan ontvangen, heb ik tot nu toe geen antwoord gekregen.
Vandaag heb ook ik de heer Lutz Schüler een brief geschreven, mijn slotwoord aan hem in de brief:
Ich würde mich sehr freuen wenn Sie BVN wieder zuschalten würden.
Dieser Wunsch gilt bestimmt auch für sehr vielen im BW ansässigen Niederländer und Belgier – sowie gerade auch in der Sommerzeit Niederländische Hotelgäste und nicht zu vergessen Deutschen die die Niederländische Sprache lernen, weil sie z.B. vorhaben in den Niederlanden zu studieren.

Groetjes, Marga
margatv

Berichtdoor Anneke123 » wo 16 apr 2014, 11:23

Mooi zo, blijven schrijven net zolang tot Hr. Schüler denkt hoe kom ik hier van af. Nou door de knop weer aan te zetten...!

Ik heb op mijn eerste brief wel antwoord gehad, maar dat was toch weer obligaat briefje van de Kundenabteilung met excuses maar verder niks.

Heb dus nogmaals geschreven :

Herrn L. Schüler
Persönlich
Kabel BW GmbH
Im Breitspiel 2-4
69126 Heidelberg

Kornwestheim, 13. April 2014

Ein wichter Schritt...Vorgangsnummer V1603698014 / Kundennummer 92xxxxx

Sehr geehrter Herr Schüler,

für die Antwort Ihres Kundenservice auf meinen Brief vom 2. April 2014 darf ich mich bedanken.

Leider war die Antwort für mich aber sehr unbefriedigend.

Ihr Kundenservice meint : „... dass wir mit BVN einen Sender abschalten mussten...“. Und „... Ihre Zufriedenheit ist uns wichtig !...“ . Das letzte habe ich bis heute aber noch nicht bemerkt.
Wieso „mussten“? Ein Argument wird nicht genannt.

Diesen Monat war die Hannover-Messe, in welcher die Niederlande als wichtigster wirtschaftlicher Partner Deutschlands bezeichnet wurden.
Folgt man den Nachrichten weiter, sieht man, dass Frau Merkel, Ihre Bundeskanzlerin, zwei Tage später in Griechenland nicht sehr freundlich empfangen wird.
Deutschland verdient pro Jahr ca. 80-90 Mrd. Euro an Holland. Ich repräsentiere natürlich nur einen winzigen Teil davon.
Griechenland kostet Deutschland mindestens 10 Mrd. Euro an Solidaritätshilfe pro Jahr.
Sie meinen, dass es nicht Ihre Priorität ist, einen holländischen Sender anzubieten?
Wäre ich griechisch, könnte ich aus drei Sendern bei Kabel-BW wählen (egal ob frei empfangbar oder nicht). Das ist logisch? Erklären Sie mir das bitte.

Mir freundlichen Grüßen

Frank de Munnik
Anneke123

Berichtdoor jw » wo 16 apr 2014, 11:29

Had maar een kopietje aan mevrouw Merkel gestuurd :mrgreen:
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Terug naar “%s” Europa