Nieuwe TV, geen BVN meer???

Re: Nieuwe TV, geen BVN meer???

Berichtdoor jw » ma 24 sep 2012, 23:00

Hmmm, heb zo'n verschijnsel eerder gezien bij ontvangers met een ''beperkt' aantal geheugenplaatsen. Er is een kans(je) dat dat hier het geval is. Probeer dit eens, wis een aantal zenders waar je toch nooit naar zal kijken en doe dan die handmatige transponder search nog eens. Wie weet heb je geluk. De Philips handleiding is overigens klip en klaar.
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor peterdb » di 25 sep 2012, 08:24

Ja, handleiding is duidelijk, maar alleen doet de tv niet wat de handleiding zegt.
Zenders verwijderen gaat helaas niet.
Support-telefoonnr van Philips lijkt permanent bezet te zijn.
De volhouder wint zeggen we maar.
peterdb

Berichtdoor frank80 » di 25 sep 2012, 09:00

Support desk van Philips, lijkt me inderdaad de eerst aangewezen plaats om support te krijgen voor deze tv...
Volgens mij hebben ze trouwens een 0800 nummer, wat in Oostenrijk niet gaat werken....
frank80

Berichtdoor peterdb » di 25 sep 2012, 09:30

Philips heeft een supportnr in Oostenrijk, en die is de hele tijd bezet.
peterdb

Berichtdoor jw » di 25 sep 2012, 10:31

Pagina 42, Handmatige instelling.
Als de knop vastleggen niet verschijnt betekent dat dat de transponder al vastgelegd is en de zenders van die transponder al in de zenderlijst staan. Het kan zijn dat de fabrieksinstellingen zijn van vóór de BVN frequentiewisselling en dat BVN onder een andere naam is opgeslagen. Dat wordt dan zappen op de Astra 19.2E. BVN zit hoog in de frequentieband op 12.515 (de hoogste frequentie is 12.728) dus het is handig van onder naar boven door de Astra 19.2E zenderlijst te gaan. Je zou dan eerst de gecodeerde CanalSat France moeten tegenkomen. Is dat niet zo, dan moet je de lijst anders, op frequentie, sorteren.

Iets anders, vergeet de telefonische helpdesk van Philips maar. Als je al iemand aan de lijn krijgt weet die niets meer dan de handleiding opdreunen. Hebben nog nooit een TV zoals de jouwe gezien.
Je kunt je geluk ook eens proberen op http://www.satellietforum.com/ en/of http://www.sat4all.com/forums/ Wie weet heeft iemand ook zo'n Philips TV en kan je verder helpen.

Succes en sterkte.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor peterdb » di 25 sep 2012, 12:54

Helaas zijn de zenders niet gesorteerd op frequentie en is er ook geen mogelijkhed tot sorteren op frequentie.

Vreemd genoeg zie ik geen van de tv-zenders op de frequentie 12515 (http://www.satindex.de/crypt/12515/), maar wel de twee radiozenders.
peterdb

Berichtdoor jw » di 25 sep 2012, 18:06

Niet te sorteren ... niet op frequentie, niet op naam ... dan rest deze afstandsbediening nog één paardenmiddel: wis een hele satelliet waar je toch nooit naar zal kijken. Dat moet voldoende vrije geheugenruimte opleveren om alsnog handmatig die transponder toe te voegen. Zoek dan ook gecodeerde zenders op die transponder zodat je kan zien of de Nederlandse publieke en commerciële omroep ook gevonden wordt.

Helpt dat ook niet, dan terug naar de winkel met dat kreng. Op de toonbank ermee en vriendelijk doch dringend melden dat ze BVN zichtbaar moeten maken.
jw

Berichtdoor peterdb » di 27 nov 2012, 10:44

Ik heb eindelijk BVN!

Ter vermaak hier een overzicht van de belevenissen van de afgelopen twee maanden, met als moraal van het verhaal de aanhouder wint.

Heb eerst de telefonische support van Philips in Oostenrijk geprobeerd. Die was steeds in gesprek, denk dat ze maar beperkte capaciteit hier hebben.
Heb vervolgens op het Philips-supportforum een vraag gesteld. Daar wild iemand van Ph. wel helpen. Eerst het te verwachten gehakktetak over manual lezen, etc. Goed, na enige berichtjes uitwisselen kreeg ik de vraag om mijn zenderlijst op usb te zetten en vervolgens via een of andere site op te sturen. Na enige dagen kreeg ik een gecorrigeerde lijst terug. Echter de tv kon de lijst niet inlezen. Vervolgens verzoek om software te aktualiseren en nog eens te proberen. Gedaan, maar tv herkende nog steeds de nieuwe lijst niet. Vervolgens kreeg ik weer een nieuwe lijst toegestuurd. Zelfde liedje, tv herkende hem niet, nogmaals software aktualiseren, tv herkende hem nog steeds niet.
Vervolgens kwam het berichtje van de Philips-support: Sorry, we kunnen u niet verder helpen, probeert u het eens bij de telefonische support....
Heb nog een berichtje teruggestuurd met een paar vragen, maar daar heb ik helemaal geen antwoord meer op gekregen.

Goed, dan toch maar weer de telefoon gegrepen, en hoera er werd opgenomen.
Probleem uitgelegd, en vervolgens weer hetzelfde riedeltje, heeft u de handmatige instellingen al geprobeerd, etcetera etcetera. Drie keer uitgelegd dat dat allemaal al geprobeerd was en verwezen naar de vruchteloze support via het forum. Heb het voorstel gedaan dat ze iemand bij mij thuis langs zouden sturen om de boel te fixen. Dat leverde vooral een afwerende reactie op. Dat ging helemaal niet. Het zou wel aan mijn satelietinstallatie liggen. Uitgelegd dat ik bvn via een externe receiver perfect ontvangen kon. Vervolgens beweerde de telefoniste dat bvn helemaal niet op de astra-satelliet zat want ze zag hem niet op hun interne lijst. Het werd steeds wilder. Nogmaals uitgelegd dat bvn er wel op zit, alle gegevens van frequentie enzovoort doorgegeven. Vervolgens kwam weer de bewering dat het wel aan mijn sat-installaite zou liggen. Nogmaals uitgelegd dat ik bvn perfect ontvangen kan met een andere receiver. Na bijna een uur(!) gehakketak al la 15 cent per minuut, kwam dan eindelijk het voorstel dat ze mijn TV ter controle en reparatie zouden afhalen.
Vervolgens ging het redelijk snel. Een paar dagen later werd ie opgehaald, en meegenomen naar een service-center in Duitsland. Wat bleek: daadwerkelijk een softwareprobleem. Philips heeft het gefixt (http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpco ... DE&slg=DEU QF1EU_0.150.48.14 (meerdere nederlandse zenders stonden niet in de lijst)en weer een paar dagen later werd de tv weer teruggebracht.
Moest nog een keer een complete zenderinstallatie doen, maar jawel, BVN staat in de lijst!

Blij dat het gelukt is, alleen jammer dat we de intocht van Sinterklaas gemist hebben.
peterdb

Berichtdoor jw » di 27 nov 2012, 14:53

Afbeelding
jw

Terug naar “%s” Europa