Nederland zingt

Nederland zingt

Berichtdoor karin bervoets » za 10 nov 2012, 14:38

Ik kan het tenslotte niet meer aanzien dat het programma "Nederland zingt" nog altijd wordt uitgezonden, en dan op de koop toe net op een uur dat je eens rustig in je zetel wil zitten ! Ik kan het nog begrijpen dat mensen het leuk vinden om samen te zingen, maar dat ze dat dan ook gaan DOEN, zelfs op Kreta zijn er verschillende koren waar je kan deelnemen. Maar welke zin heeft het nu in hemelsnaam om naar een koor te KIJKEN! En die gezongen tekst wordt dan ook nog eens ondertiteld, zodat we vooral niks missen van de hoogontwikkelde inhoud ervan. Gelukkig alleen verstaanbaar voor Nederlandstaligen en gelukkiglijk is het Nederlands geen wijdverspreide taal, of ik zou me doodschamen als Nederlandstalige Europeaan of wereldburger.
Dringend van het programma van BVN afhalen en eventueel (als er dan liefhebbers zouden zijn) op een of ander radiostation plaatsen. PLEASE!!!!!
karin bervoets

Re: Nederland zingt

Berichtdoor ekuijpers » zo 11 nov 2012, 03:08

Die 2 x 20 minuutjes per week; je kunt het geluid toch zacht zetten zoals ik doe ? Bij mij komt het om half zes op maandag, net na de warme Thaise hap. Nederland is nu eenmaal een land waarin de publieke omroep van tijd tot tijd pastoors, dominees, rabbijnen en imams laat zien dus eigenlijk boffen we nog met het beperkte aanbod van religieuze muziek. Mij stoort het niet hoor. Ik draai het geluid af.....

Al die soaps en series met geweld, dat is niet mijn idee maar ik gun een ander ook zijn kijkplezier. BVN is nu eenmaal een mix van een aantal publieke omroepen en iedereen moet aan bod komen. Toch ? Laten we blij zijn met BVN; het is er, en nog gratis ook, en redelijk stabiel en goed te ontvangen. Wat wil je nog meer.

Als ik de Thaise zenders aanzet zie ik veel monniken op het scherm; het hoort er nu eenmaal bij.
ekuijpers

Berichtdoor RogerTvM » do 15 nov 2012, 17:25

Dat Nederland Zingt zou eigenlijk moeten heten: Reformatorisch Nederland Zingt in voornamelijk van de Rooms Katholieken gejatte kerken. Als rechtgeaarde katholiek rijzen de haren me te berge bij het horen van dit brallerig slijmerige gekwezel en dan nog op deze lokaties. Het liefst doen ze het in het koor van de kerk waar eens het hoogaltaar stond. Persoonlijk denk ik dat God er ook een bloedhekel aan heeft en wie kan hem dat kwalijk nemen.
Kijk dat BVN zo nu en dan iets christelijks wil uitzenden vind ik prima, maar waarom enkel en alleen dit reformatorische getinte programma. Nooit iets mooi katholieks, nooit geen Gregoriaans of een mooie gecomponeerde mis? Nee het moet per se van Johannes de Heer en consorten zijn ...
RogerTvM

Berichtdoor jw » do 15 nov 2012, 21:55

Iets mooi katholieks? Zoiets als candid camera op het internaat? Afbeelding
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor RogerTvM » vr 16 nov 2012, 06:05

Ik dacht meer aan zoiets als de Vespro della Beata Vergine van Claudio Monteverdi, Verdi's of Mozart's Requiem of iets heel anders een mooie uitvoering van een Schola Cantorum. Alllemaal beter aan te horen dan de doodsaaie tenenkrommende meezingertjes van Johannes de Heer c.s.

PS Candid camera's kun je beter nergens plaatsen ... je zou wel eens kunnen schrikken! Anyway jw dwaalt weer eens af, maar dat zijn we van hem gewend. Of een discussie er meer waardevol van wordt betwijfel ik.
RogerTvM

Berichtdoor Ruud Bottinga » di 20 nov 2012, 05:19

In het kader van de in Nederland bestaande scheiding tussen kerk en staat ben ik van mening dat kerkprogramma's niet bij de publieke omroep thuishoren.
Als de kerk zo graag haar stem wil laten horen dan huren ze maar zendtijd op een betaalzender.
Van die kerkopnamen met psalmen en gezangen en gregoriaanse uitingen zijn bij de betreffende aan die religie gelieerde omroepen en ook gewoon in de muziekwinkel (ook bij internetshops) genoeg cd's en dvd's te verkrijgen die mensen in het buitenland kunnen bestellen.
Dus bespaar ons dit overbodige programma, BVN!
Ruud Bottinga

Berichtdoor ekuijpers » ma 26 nov 2012, 11:00

Of "NL Zingt" wel of niet bij "de publieke" thuishoort is een vraag voor de politiek en niet voor dit forum. Het is voor BVN een fait accompli en ze krijgen het aangeboden voor uitzending.

De opmerking over gestolen kerken is echt uit een andere tijd hoor ! Het verbaast me in dit kader dat je verhuist naar een land met totaal andere cultuur en religie die je maar hebt te aanvaarden en dan blijft praten over 2 x 20 minuten gezang op TV.

Ik kijk er ook niet naar; het is achtergrondgekweel en als het stopt dan ga ik zitten voor journaal en sport.
ekuijpers

Berichtdoor Ruud Bottinga » ma 26 nov 2012, 11:09

De uitzendtijd van BVN is al zo beperkt en als je 'achtergrondgekweel' kunt vervangen door een aantrekkelijker programma waar je wél naar wilt kijken zou dat een hele programmatische verbetering zijn.
Als de liefhebbers van dit soort 'achtergrondgekweel' het voortaan op cd/dvd kunnen bestellen en bekijken dan kan BVN interessanter programma's uitzenden.
Ruud Bottinga

Berichtdoor RogerTvM » ma 26 nov 2012, 15:51

De opmerking over de "gestolen kerken" was om aan te geven hoe dubbel irritant ik dit zeker als katholiek vind.

Ik heb totaal geen probleem met het Boeddhisme hier, waarom zou ik? Ik respecteer in principe elke godsdienst of levensovertuiging, maar ben het i.c. wel met een van de vorige spreker eens dat een publieke omroep als BVN niets te zoeken heeft bij religieuze of religieus getinte progammas. Dat geeft eigelijk geen pas!

Tja, dat de zendtijd beter benut kan worden is een open deur intrappen als je het over BVN hebt.
RogerTvM

Berichtdoor jw » ma 26 nov 2012, 16:25

... Nooit iets mooi katholieks, nooit geen Gregoriaans of een mooie gecomponeerde mis ...
... dat een publieke omroep als BVN niets te zoeken heeft bij religieuze of religieus getinte progammas ...
Afbeelding
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Terug naar “%s” Programma verzoek