Nationale feestdag Belgie

Re: Nationale feestdag Belgie

Berichtdoor jw » za 21 jul 2012, 09:21

RTBF is er nog wel maar niet meer FTA.
Dit bericht is geschreven als forumlid, tenzij ondertekend als moderator.
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor Manu Thai » za 21 jul 2012, 19:12

Als gepensioneerd militair hou ik er toch van elk jaar het nationale defilé te volgen op de TV.
Vandaag trachtte ik via de livestream op DEREDACTIE.BE te volgen wat dus niet lukte.
De server kon het niet trekken. Waarschijnlijk omdat al die Belgen die het defilé wilden volgen dit trachten te doen via internet en niet chauvinistisch genoeg waren (zoals ik) het voordien te vragen aan BVN.
Hou er aub volgend jaar rekening mee.
Groeten uit Thailand
Manu Thai

Berichtdoor Davis » zo 22 jul 2012, 12:46

Hallo en groetjes uit Duitsland,
Omdat ik in jullie tv gids voor 21 juli a.s. geen aankondiging vind voor de overname van de rechtstreekse uitzending van het Nationaal Defile n.a.v. de Belgische nationale feestdag, wil ik jullie dit jaar toch eens vragen waarom deze programmaovername blijkbaar regelmatig buiten de mand valt (in tegenstelling tot de Nederlandse koninginnedag uitzending die ieder jaar -terecht en wel- rechtstreeks te zien is bij bvn).
Ik zou het zeer op prijs stellen ook eens naar deze reportage te kunnen kijken.
Zijn daar bepaalde redenen voor? Of is het mogelijk dit jaar dit programma toch nog wel op de zender te geven?
Hartelijk dank voor een antwoord...
Wat is het probleem ?
De (door het kabinet Di Rupo voorgekauwde) toespraak van de koning, het Te Deum en het défilé zijn op het VRT journaal breed uitgesmeerd.
Zelfs de koning die over zijn sabel struikelde en de kroonprins die zijn scheerapparaat teruggevonden heeft kwamen aan bod.
Als jij echt meer wil zien, moet jij maar naar de internationale uitzendingen van L’ Etat PS kijken.
Overigens mag voor mijn part dat saaie koetsengedoe op Prinsjesdag ook een pak ingekort worden.
Davis

Berichtdoor makusu » zo 22 jul 2012, 20:01

Bespaar ons van die uitzending! Informeer maar eens naar de kijkcijfers die het Nationaal Defilé gehaald heeft. Geen hond die er naar kijkt in Vlaanderen.
Daarenboven vind ik het Nederlands Defilé ook niet geschikt om uit te zenden op BVN. Enkele minuten in het Journaal is meer dan voldoende.

Daarentegen zou een rechtstreekse uitzending van de Ronde van Frankrijk wél voor veel kijkers zorgen.

Ik ben benieuwd wat we straks van de Olympische Spelen te zien zullen krijgen.
makusu

Berichtdoor jw » zo 22 jul 2012, 21:15

Castelnau, Frankrijk Afbeelding
Voor leden met ontvangst/schotel installatie vragen/problemen is het handig als zij hun locatie vermelden.
jw

Berichtdoor LeoCallens » ma 23 jul 2012, 14:14

Ik stuit hier op een – jammer genoeg – obstinaat weerkerende denkfout, met name het verwarren van Vlaanderen met België. De 33% waarover sprake wordt betaald door de VRT, niet door de RTBF en al helemaal niet door iets als een Belgische omroep die trouwens sinds mensenheugnis niet meer bestaat (het NIR, wie weet dat nog?). De VRT is een Vlaamse en geen Belgische aangelegenheid en de Vlaamse feestdag is inderdaad 11 juli en niet 21 juli. Op dat punt valt er op BVN niets aan te merken: de zender richt zich tot Vlamingen en Nederlanders wereldwijd. Houden zo!

Dat staat uiteraard los van wat individuele kijkers eventueel graag zouden zien. Ikzelf heb het niet zo begrepen op "nationale" feestdagen en al helemaal niet op het militaire karakter ervan: ik geef de voorkeur aan kulturele hoogstandjes en wat dat betreft steekt de Vlaamse (overigens niet "nationale") feestdag met kop en schouders boven de Belgische uit. Maar goed: ieder diertje zijn pleziertje, nietwaar?

Wat ik daarentegen wel heel erg mis is een overkoepelend weerbericht voor Noord en Zuid: het is toch van de gekke dat er twee aparte berichten gegeven worden over een stukje atmosfeer dat ocharme een zakdoek groot is…
LeoCallens

Berichtdoor jw » ma 23 jul 2012, 17:15

Maak je geen zorgen, ik dacht alleen even, Castelnau, Frankrijk, hè?
jw

Berichtdoor frank80 » ma 24 sep 2012, 09:58

Hallo en groetjes uit Duitsland,
Omdat ik in jullie tv gids voor 21 juli a.s. geen aankondiging vind voor de overname van de rechtstreekse uitzending van het Nationaal Defile n.a.v. de Belgische nationale
gokkasten feestdag, wil ik jullie dit jaar toch eens vragen waarom deze programmaovername blijkbaar regelmatig buiten de mand valt (in tegenstelling tot de Nederlandse koninginnedag uitzending die ieder jaar -terecht en wel- rechtstreeks te zien is bij bvn).
Ik zou het zeer op prijs stellen ook eens naar deze reportage te kunnen kijken.
Zijn daar bepaalde redenen voor? Of is het mogelijk dit jaar dit programma toch nog wel op de zender te geven?
Hartelijk dank voor een antwoord...

Grappige discussie.

Zelf zou ik echt nooit naar een Defilé en ook niet naar het gouden koets gedoe kijken.
Ik kan me wel voorstellen als je al jaren in het buitenland woont, dat je juist dit soort zaken wel wilt zien.
frank80

Berichtdoor JayRayEmdenDE » wo 15 jul 2015, 06:36

Hoe zit het nu dit jaar? (Helaas ben ik weer 'n beetje laat) --

2012 was het al te laat
2013 was 'n uitzondering vanwege de troonswisseling
2014 weer geen uitzending

en nu 2015?
Draait gewoon de knop om en zet de vrt-beelden op 21 juli van het defile dit keer eindelijk eens in een gewoon jaar rechtstreeks op de zender zoals dat bij bijvoorbeeld Koningsdag en Prinsjesdag ook gedaan wordt...
Als er de dagen daarvoor 'n beetje aan on air promotion en info op de website gedaan wordt zal het ook nog wel lukken om de kijkers te informeren...

Gewoon even doen...!!!
JayRayEmdenDE

Terug naar “%s” Programma verzoek